بایگانی‌ها

4 خبر از 4 سینماگر

4 خبر از 4 سینماگر
4 خبر از 4 سینماگر

اریک راث کهنه کار فیلمنامه تل‌ماسه دنی ویلنوو را می‌نویسد

ده‌هاسال است که طرفداران رمان تل‌ماسه فرانک هربرت درانتظار یک اقتباس سینمایی درخور از این جهان خیالی هستند. در حالی که تل‌ماسه دیوید لینچ ساخته‌ی 1984 لحظات زیبایی را برای تماشاگران رقم زده است، همچنان فاصله ی زیادی با یک اقتباسی حقیقی دارد. دنی ویلنوو کارگردان ورود برای کارگردانی نسخه جدیدی از تل‌ماسه انتخاب شده و به گزارش ورایتی، استودیو اریک راث را برای نوشتن این اقتباس استخدام کرده است.

اریک راث که برای نوشتن فارست گامپ شهره است آثاری چون مونیخ و مورد عجیب بنجامین باتن را هم در کارنامه‌ی خود دارد، و نوشتن فیلمی در ژانر علمی‌تخیلی برای او کمی خارج از عرف است. تل‌ماسه داستان پل آتریید را روایت می‌کند که خانواده‌اش کنترل سیاره آراکیس بزرگترین تولید کننده اسپایس ملانژ را در اختیار دارد. اسپایس ملانژ با ارزش‌ترین منبع طبیعی در جهان است، به طوری که خانه‌های رقیب همه توطئه‌ی خیانت به خانواده آن‌ها و به دست آوردن کنترل منابع را برای خود را در سر می‌پرورانند. در حالی که ممکن است این یک داستان سرراست به نظر رسد، رمان فوق العاده متراکم و پر از جزییات است، و به بررسی ایده های اطراف مذهب، سیاست، محیط زیست، و فن آوری می‌پردازد.

الیویه آسایاس تریلر جاسوسی شبکه زنبور را پشت دوربین می‌برد

فیلم جدید الیویه آسایاس به نام خریدار شخصی به نمایش درآمده و بر اساس یک داستان حقیقی همکاری مشترکش با رومن پولانسکی هم برای جشنواره کن آماده شده است. مثل اینکه زمان آن رسیده کارگردان پروژه جدیدش را کلید بزند. شبکه زنبور اقتباسی است براساس «آخرین سرباز جنگ سرد» نوشته‌ی فرناندو موریس، که داستان یک گروه تروریستی در فلوریدا را روایت می‌کند که نفوذ بسیار زیادی بر آمریکای مرکزی دارد. ماجرا از این قرار است که در میانه دهه 80 و 90 آمریکا، گروه‌های ضد فیدل کاستروی تندرویی شکل می‌گیرند که به سربازان کوبایی حمله کرده و در هتل‌ها و سواحل کوبا بمب‌گذاری می‌کنند، دولت کوبا در واکنش به این تشکیلات شبکه زنبور را متشکل از دوازده مرد و دو زن تشکیل داده و به مبارزه با آن‌ها می‌پردازد.

ترنس مالیک می‌گوید روش ساختن فیلم بدون فیلمنامه را ادامه نمی‌دهد

از به سوی شگفتی تا ترانه به ترانه شیوه کار رهای ترنس مالیک مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفته است. نوشتن روزانه‌ی فیلمنامه سر صحنه فیلم، عدم اطلاع بازیگران از فیلمنامه و لوکیشن مورد نظر تا روز فیلم‌برداری از ویژگی‌های کار اوست که به نظر می‌رسد خود فیلمساز هم از آن خسته شده است. او می‌گوید: «دربند فیلمنامه نبودن به شما قدرت و آزادی‌ بی‌نظیری می‌دهد که جادویی است، اما الآن زمانش رسیده که از این سبک عقب نشینی کنم.» درام جنگ جهانی ریدگاند فیلم بعدی ترنس مالیک کاملاً با سبکی متفاوت از کارهای اخیرش ساخته شده و نوید دهنده‌ی یک اثر خوب دیگر از این کارگردان برجسته است.

مادر! فیلم جدید دارن آرونوفسکی، یک تریلر روانشاسی است

دارن آرونوفسکی کارگردان «مرثیه‌ای بر یک رؤیا» پس از ساختن فیلم حماسی «نوح» انتقادات زیادی نسبت به محتوی مذهبی فیلمش دریافت کرد، اکنون کاملاً از آن پروژه عبور کرده و با مادر! می‌خواهد به سبک همیشگی‌اش باز گردد. مادر! یک تریلر روانشناسی است که داستان رابطه‌ی یک زن و شوهر با بازی جنیفر لارنس و خاویر باردم را روایت می‌کند وقتی که مهمانانی ناخوانده یه قصد نابودی زندگی آرام آنها وارد خانه‌شان می‌شوند.
آرونوفسکی فیلمنامه‌ی فیلم‌هایش را خودش می‌نویسد و بارها نشان داده که یک قصه‌گو و راوی متخصص است. روایت او از داستان مرگ در چشمه مهر محکمی بر این ادعا است. انتخاب بازیگر و بازی گرفتن از آن‌ها هم از توانایی‌های اصلی او است که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به بازی چشمگیر ناتالی پورتمن در «قوی سیاه» اشاره کرد. هنوز جزییات زیادی از فیلم مادر! منتشر نشده است. میشل فایفر، دامنل گلیسون، اد هریس، کریستن ویگ دیگر بازیگران مطرحی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. یوهان یوهانسون هم که با ورود، نظریه همه‌چیز و سیکاریو اثبات کرد تبحر زیادی در ایجاد حس در تماشاگر دارد، موسیقی متن فیلم را خواهد ساخت.