بایگانی‌ها

زندگی، سوگنامه غمگینی است

زندگی، سوگنامه غمگینی است
زندگی، سوگنامه غمگینی است

وحید اسلامی» روزنامه‌نگار، منتقد، کارگردان سینما و تلویزیون پنجشنبه ۹ تیرماه در سن ۴۴ سالگی به دلیل ایست قلبی در زادگاهش شهرستان مرودشت درگذشت.وحید اسلامی در کارنامه‌ی کاری خود ساخت فیلم سینمایی «دزادان خیابان جردن» و آثاری چون: «مرثیه یک رویا»، «درخت رویاها»، «آزادی یا مرگ»، «در جستجوی سوپر استار»، «خود + کشی» را نیز دارد.

.
نرگس آبیار در صفحه اینستاگرامی خود درباره وحید اسلامی نوشت:

«وحید اسلامی را سال هاست که می شناسم.

در سفری که با گروهی از نویسندگان به کرمان داشتم، با او آشنا شدم؛ بسیار صمیمی و بی غل و غش بود. حدود دو سال این سلام و علیک ادامه داشت. تا این که به او گفتم می خواهم تجربه ساختن یک فیلم کوتاه داشته باشم؛ صرفا یک تجربه. می خواهم امتحان کنم. تا آن موقع می نوشتم و آثاری هم از من به چاپ رسیده بود.
.
وحید چند دقیقه با من در مورد نحوه فیلم ساختن و دکوپاژ صحبت کرد و من بدون داشتن هیچ گونه تجربه ای، اولین فیلم کوتاه خودم را ساختم. خودش در سه چهار روزی که فیلم کوتاه را می ساختم، سر صحنه حاضر شد و کمکم کرد. در واقع او اولین معلم فیلمسازی من بود. آن فیلم کوتاه و موفقیت های کوچکی که به دست آورد، باعث شد فیلم های دیگر بسازم. امروز فهمیدم وحید اسلامی در زادگاهش مرودشت از دنیا رفته است. او فقط ۴۴سال داشت و همیشه آرزوهای بزرگ در سر می پروراند. آدمیزاد چیست؟ زندگی، سوگنامه غمگینی است.»
.

اسلامی همچنین در سینمای ایران سابقه مطبوعاتی داشت و مدتی در روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی مشغول و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بود.