بایگانی‌ها

«آخرین جدای» سینماها را تسخیر کرد

«آخرین جدای» سینماها را تسخیر کرد
«آخرین جدای» سینماها را تسخیر کرد

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد «جنگ ستارگان: آخرین جدای» سینماها را به تسخیر خودش درآورد. با فروش 450 میلیون دلاری و واکنش‌های سراسر تحسین به فیلم، طرفداران «جنگ ستارگان» پر درآورده‌اند و سران دیزنی فرصت اسکناس شمردن ندارند!

هرچه پروژه‌های عظیم وارنر به در و دیوار می‌خورد، در عوض دیزنی انگار که به چشمه آب حیات دست پیدا کرده و مدام با استفاده از مجموعه فیلم‌های قدیمی خود در حال احیا شدن است. بعد از پیکسار، مارول و لوکاس فیلم، حالا فاکس هم به دستان دیزنی افتاده تا گنج‌های هالیوودی میکی ماوس از چیزی که بود درخشان‌تر شود. البته در میان این گنجینه، فعلا حرف اصلی را «جنگ ستارگان» می‌زند که دوباره در سینماهای سراسر جهان غوغا به راه انداخته است.

ساخته‌ی جی. جی. آبرامز «نیرو بیدار می‌کند» اولین فیلم در سه‌گانه‌ی جدید دیزنی توانست با افتتاحیه‌ای 529 میلیون دلاری، یک پله پایین‌تر از «سرنوشت خشم» و فروش 937 میلیون دلاری، یک پله بالاتر از «آواتار» در آمریکای شمالی بالاترین رکوردهای تاریخ سینما را برای خود ثبت کند. اما قلم و کارگردانی رایان جانسون هم خیلی از قافله جا نمانده. هفته‌ی گذشته وبسایت‌های آمار و ارقام پیش‌بینی کردند که «آخرین جدای» افتتاحیه آخر هفته‌ی 425 میلیون دلاری را خواهد داشت، اما آخر هفته گذشت و جدای‌ها بهتر از همیشه از خجالت باکس آفیس درآمدند. این فیلم توانست در آمریکا 220 میلیون و در سطح جهان 450 میلیون دلار بفروشد و رکورد دومین افتتاحیه تاریخ آمریکا و پنجمین افتتاحیه در سطح جهانی را داشته باشد.

 این فیلم تقریبا در تمام بازارهای بزرگ سینما بالاترین رتبه‌ی فروش را داشت اما جالب است که در کره جنوبی که از بازارهای اصلی صنعت نمایش در شرق محسوب می‌شود «باران پولادی» فیلمی از سینمای این کشور در صدر ایستاد. این فیلم کره‌ای که روز پنجشنبه یعنی یک روز قبل از «جنگ ستارگان» اکران شده بود، آخر این هفته هرروز به طور میانگین 30% درصد فروش بالاتری را داشته است!

باید دید که در روزهای آتی  فروش «آخرین جدای» چه روندی را طی می‌کند و در تعطیلات کریسمس مجموع فروش فیلم به چند میلیارد می‌رسد.