بایگانی‌ها

آرونوفسکی محبوب ونیز

آرونوفسکی محبوب ونیز
آرونوفسکی محبوب ونیز

«نهنگ» جدیدترین ساخته دارن آرنوفسکی و محصول کمپانی A24 که معمولا فیلم‌های هنری و مستقل را تهیه ‌می‌کند، به بخش رقابتی جشنواره ونیز راه یافت.

.
فیلم که درجه‌بندی R-rated دارد براساس نمایشنامه‌ی از ساموئل د.هانتر است که بارها روی صحنه اجرا شده . چارلی(برندون فریزر) یک معلم مدرسه انگلیسی 600 پوندی است که از بیماری چاقی مفرط رنج می‌برد و تلاش می‌کند با دختر 17 ساله خود، ال(سدی سینک) ارتباط برقرار کند.

.
برندون فریزر برای این نقش تغییر ظاهری شگفت‌انگیزی داشته است. سدی سینک بازیگری است که با فصل چهارم «چیزهای عجیب» و فیلم کوتاه تیلور سوئیفت «همه چیز خوب است» امسال خوش درخشید.
.

علاوه بر این دو بازیگر سامانتا مورتن، تای سیمپکینز و هونگ چو دیگر بازیگران «نهنگ» هستند.

.
دارن آرنوفسکی آخرین بار سال 2017 «مادر» را با بازی جنیفر لورنس ساخت که در جشنواره ونیز رونمایی شد.

.
هانتر، نویسنده نمایشنامه تحسین شده «نهنگ» درباره اقتباس سینمایی نمایشنامه خود گفته است:« برگردان نمایشنامه به فیلمنامه یک کار عاشقانه برای من بود. داستان نهنگ عمیقا شخصی است و من بسیار سپاسگزارم که این فرصت را خواهم داشت که نهنگ مخاطبان بیشتری پیدا کند. من پس از تماشای مرثیه ای برای رویا از علاقمندان دارن شدم. آن دوران کالج می رفتم و اولین نمایشنامه‌هایم را می نوشتم. بسیار خوشحال هستم که او استعداد یگانه و نگاهش را به این فیلم آورد.»