بایگانی‌ها

آلفونسو کوآرون: بیش از حد تحقیق نکنید!

آلفونسو کوآرون: بیش از حد تحقیق نکنید!
آلفونسو کوآرون: بیش از حد تحقیق نکنید!

ترجمه:مبینا روشن بین

دنیای تصویرآنلاین-کارگردان «آلفونسو کوارون» تعریف می‌کند که چگونه بخاطر تمرکز بیش از حد روی تحقیق ، یک پروژه را متوقف کرد.

فیلمساز فیلم «جاذبه» در گفت و گویی که اخیرا در دفتر مرکزی «بفتا» در لندن صورت گرفت افشا کرد که در چند سال گذشته مشغول به کار روی یک پروژه ی متفاوت بوده است که ایده ی فیلم «روما» به ذهنش می‌رسد.

برنده ی اسکار توضیح داد که چگونه او و برادرش «کارلوس» مشغول نوشتن یک فیلمنامه‌ایی بودند که در ۲۰۰٫۰۰۰ سال پیش رخ می‌دهد و نگاهی به انسان های اولیه دارد و اینکه چگونه آلفونسو در چاله ی تحقیقات گیر کرد و به ملاقات متخصصان در موزه ی تاریخ طبیعی لندن رفت و به مطالعه ی کتاب هایی درباره ی زبان اولیه ، آتش ،آشپزی و دیگر موارد پرداخت.

این مرد مکزیکی گفت :” تحقیق بسیار خطرناک است.من در آن مثلث گم شده بودم ،وحشتناک است.وقتی نوشتن فیلمنامه را شروع کردیم زمانی بود که احساس کردم تمام این دانش را دارم و چیزی که اتفاق افتاد این بود که من در تمام آن اطلاعات غرق شدم تا آن ها را به فیلمنامه منتقل کنم و در نهایت گم شدم.”

«داستانی بود که کم و بیش مجبور به نوشتنش بودیم با وجود اینکه  داستان خشکی بود ،نسبت به داستان احساسات زیادی داشتیم اما زاویه مناسب را پیدا نکردم.و دیگر دنبال زوایه نگشتم…این خطر هست.تحقیق نباید چیزی باشد که بازی را هدایت می کند.»

اکنون او مدتی از داستان دور بوده است و خودش را از تحقیق «آزاد» کرده است.کوارون می‌خواهد به عقب برود و دوباره روی فیلمنامه کار کند.

.

او معمولا متن فیلمنامه ها را به دوستان قابل اعتماد خود مانند «گیرمو دل تورو» و کارگردان لهستانی پاول پاولیوفسکی نشان می دهد. او می گوید که چطوری پاول پاولیوفسکی به او گفت که حاضر نیست این فیلمنامه را بسازد.

کوارون توضیح داد:«از نظر من هیچ کس  تودارتر از گیرمو دل تورو  نیست.او فوق العادست.و یا پاول.فیلم درباره ی انسان های اولیه است.پاول آن را خواند و گفت :« مطمئنم که جالب است ولی این چیزی است که اصلا برایم اهمیت نداردو وقت برایش نمی گذارم.»

فیلم روما در برخی از سینماهای منتخب ، قبل از اکران نتفلیکس در ۱۴ دسامبر ، به نمایش در می آید.