بایگانی‌ها

آلن آرکین درگذشت

آلن آرکین درگذشت
آلن آرکین درگذشت

آلن آرکین بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سن هشتاد و نه سالگی درگذشت.

 

آلن آرکین که بخاطر بازی در فیلم «میس سانشاین کوچولو» در سال 2006 برنده جایزه اسکار شد و همراه با مایکل داگلاس در سریال محبوب «روش کامینسکی» ظاهر شد،چشم از جهان فروبست. حضور در «روش کامینسکی» برای آلن آرکین نامزدی جایزه گلدن گلوب ،امی و انجمن بازیگران را به ارمغان آورد. حضور او در نقش پدربزرگ در «میس سانشاین کوچولو» تنها چهارده دقیقه بود اما همین مدت کم با نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ی او، اعضای آکادمی علوم و هنر سینمایی را مجاب کرد تا جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به او بدهند. بازی او در «آرگو» ساخته بن افلک چهارمین نامزدی اسکار را برای آرکین در پی داشت. آدام آرکین پسر 66 ساله آلن آرکین نیز بازیگر و کارگردان است.

 

آرکین متولد منطقه بروکلین در نیویورک است. خانواده او در دوران کودکی او به لس آنجلس نقل مکان کردند  پدر آرکین در هالیوود کارگری می کرد که به دلیل هشت ماه  اعتصاب از کار اخراج شد. آلن آرکین از ده سالگی  در آکادمی‌های متنوع هنری آموزش دید. او گروهی موسیقی به نام the Tarriers همراه با دو دوستش تاسیس کرد و به اجرای برنامه در دهه پنجاه میلادی می‌پرداخت. آلن آرکین نوازنده گیتار  و خواننده گروه بود. او اما تلاش کرد وارد عرصه بازیگری شود.به شیکاگو رفت و آنجا عضو یک گروه تئاتر کمدی شد.

برای بازی در تئاتر  «با خنده وارد شوید» جایزه تونی و جایزه تیه‌تر ورلد را کسب کرد. او هشت بار نامزد جایزه گلدن گلوب ،شش بار نامزد جایزه امی ، سه بار نامزد جایزه بفتا، و چهار بار نامزد جایزه اسکار  شد تا اینکه سرانجام برای بازی در نقش پدربزرگ در فیلم « میس سانشاین کوچولو» برنده جایزه اسکار و برنده جایزه بفتا شد. او در بیش از 100 فیلم ایفای نقش کرد.با آدری هپبرن در «صبر کن تا تاریکی» (۱۹۶۷) هم بازی بود. در فیلم‌هایی مانند «فیلم‌های روس‌ها می‌آیند، روس‌ها می‌آیند» (۱۹۶۶)، «گلن‌گاری گلن راس » (۱۹۹۲) ایفای نقش کرد.