بایگانی‌ها

«آواتار» باز هم تاخیر خورد

تداوم داستان عاشقانه
تداوم داستان عاشقانه

تاخیر فیلم‌های جیمز کامرون به هیچ وجه خبر جدیدی در سینما نیست. «تایتانیک» و «آواتار» با بودجه و زمان بیش از برنامه‌ریزی ساخته شدند‌ و قبل از نمایش هر کدام واکنش‌‌های منفی زیادی گرفته‌اند. حتی در مورد «تایتانیک» واکنش‌ها تا جایی پیش رفت که پیش از نمایش آن را یک شکست تجاری نامیدند که پارامونت و فاکس را زمین خواهند زد.

نکته جالب این است که هر دو پس از نمایش  تبدیل به پر‌فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ شدند. در ادامه‌ی همین شگرد همیشگی کامرون، تاریخ نمایش چهار «آواتار» بعدی آن‌قدر تاخیر خورده‌ که حسابش از دست همه در رفته‌است. «آواتار»از آن فیلم‌هایی است که نقد‌ها نشان می‌دهد همه از آن خوششان آمده اما هیچ کس درباره ‌اش حرفی نمی‌زند.

این چنین ادامه دادن «آواتار» حتی به نظر دو آتیشه ترین طرفدار‌های سیاره پاندورا هم کمی افراطی به نظر می‌رسد. خود کامرون درباره چهار فیلم دنباله‌اش گفته که هر کدام به تنهایی فیلمی مستقل‌است اما با هم قرار است جهان خیالی حماسه آواتار را شکل دهد خود.

 تازه ترین تاریخ نمایش چهار آواتار به تازگی اعلام شده و به‌ترتیب چهار دنباله‌ی فیلم در سال‌های 2020، 21، 24 و 25 به نمایش در خواهد آمد.