بایگانی‌ها

احمدگلچین:آوردن آخرین جیمزباند به سینماهای خاورمیانه 25 میلیون درهم هزینه داشت

احمدگلچین:آوردن آخرین جیمزباند به سینماهای خاورمیانه 25 میلیون درهم هزینه داشت
احمدگلچین:آوردن آخرین جیمزباند به سینماهای خاورمیانه 25 میلیون درهم هزینه داشت

احمد گلچین موسس و مدیرعامل کمپانی «فارس فیلم گروپ» در کشور امارات است. او 22 ساله بود که نخستین فیلم جیمز باند «دکتر نو» را سال 1962 در سالن سینمایی در تهران به تماشا نشست. او هیچ گاه فکر نمی‌کرد که حدود شصت سال بعد آخرین فیلم جیمزباند«زمانی برای مردن نیست» را برای نمایش در 650 سالن سینما در امارات بیاورد.
.
احمد گلچین به عنوان موسس و مدیر عامل کمپانی فارس فیلم که بزرگترین شرکت پخش فیلم در خاورمیانه است، توانسته موفقیت‌های متنوعی را بدست آورد اما همواره به قهرمان ساخته و پرداخته یان فلمینگ در این سال‌ها علاقمند بوده است ,قهرمانی که بیشتر از گربه جان سخت است وقتی می‌خواهد دنیا ر ا نجات بدهد.

گلچین می‌گوید:«تماشای فیلم دکتر نو روی پرده سینما لحظه‌ای بود که زندگی من را دگرگون کرد.

.

او به عنوان یک ناشر تازه کار، مشتاق به دست آوردن اسم و رسم برای خود و پولدار شدن بود، او روی موفقیت مجموعه فیلم‌های جیمزباند سرمایه گذاری کرد و بنیان امپراتوری خود را از آنجا پی نهاد. هنگامی که چشم‌انداز حرفه ای او را سال ۱۹۶۴ به سواحل امارات رساند، کارآفرین جوانی بود که با نمایش فیلم‌های سینمایی، مسیری پردرآمدی پیدا کرد.
.
گلچین می‌گوید: وقتی سال ۱۹۶۴ به دبی آمدم، فقط تک سینمایی در میدان عبدالناصر بود که با پرداخت دو روپیه می‌شد بلیت خرید. فیلم‌ها نیز فقط در شب پخش می‌شدند…”
گلچین پس از موفقیت در چاپ و نشر تمام کتاب‌های یان فلمینگ در تهران، با آمدن به دبی در سال ۱۹۶۷، فیلم «دکتر نو» با بازی شان کانری را در سینماهای دبی به نمایش گذاشت.

.
گلچین در باره آن سال‌ها می‌گوید: وقتی به امارات متحده عربی آمدم و درگیر کار سینما شدم، تصمیم گرفتم فیلم سینمایی دکتر نو را در دبی به نمایش بگذارم امتیاز آن فیلم را بسیار ارزان خریدم. هزینه آن ۱۷۰۰ روپیه هند بود. در آن زمان امارات تازه در حال شکل‌گیری و دبی تحت حکمرانی انگلیس قرار داشت. هنوز واحد پول درهم اماراتی وجود نداشت. اگر بخواهید هزینه خرید امتیاز «دکتر نو» را با درهم محاسبه کنید، حدود۵۰۰ درهم می‌شد.

اکنون که مامور 007 بار دیگر با بازی دنیل کریگ در فیلم «وقتی برای مردن نیست» ساخته کری فوکوناگا پدیدار شده، گلچین مسئول نمایش این فیلم در سینماهای خاورمیانه از جمله امارات است.
.

در این باره می‌گوید: آوردن فیلم جیمز باند به سینماهای خاورمیانه و نمایش آن در سینماها، ۲۵ میلیون درهم برای من هزینه دربرداشت. این فیلم در ۶۵۰ سالن سینمای امارات و در بیش از ۲۱۰۰ سالن در سینماهای سراسر خاورمیانه اکران خواهد شد…/ گلف نیوز