بایگانی‌ها

اختلاف سلیقه منتقدان و مردم

«بلک آدام» پروژه‌ تازه‌ای است که به نمایش عمومی درآمده و امتیازات نشان می‌دهد که منتقدان فیلم را نپسندیدند اما مردم فیلم را دوست دارند. 44درصد امتیاز منتقدان در سایت راتن تومیتوز  برای «بلک آدامز» است در حالی که مردم 90 درصد به فیلم امتیاز مثبت دادند.

«بلک آدام» نمونه تازه‌ای از اختلاف نظر عمیق میان منتقدان و مردم محسوب می‌شود. این نکته‌ی ازلی ابدی است که سلیقه منتقدان می‌تواند همسو نباشد با آثاری که تماشاگران دوست دارند ببیند. آیا این موضوع نشان می‌دهد که منتقدان درکی از سلیقه جامعه ندارند؟

فیلمی مانند «مموریا/خاطرات» ساخته آپیچاتپونگ ویراستاکول  با ستایش منتقدان روبرو شد اما مردم 40 درصد امتیاز مثبت به فیلم دادند.
نمونه‌های دیگر عبارتند از «درخت زندگی»(59 درصد امتیاز مثبت مردم)،«الماس‌های تراش نخورده»(52 درصد امتیاز مثبت مردم)، «من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم» (50 درصد)، «رهاورد»(36 درصد)، «اد آسترا»(40 درصد)،«زیر پوست»(55 درصد)،«شوالیه سبز»(50 درصد)،«مرشد»(62 درصد)،«ساما»(55 درصد)،«قاتل»(48درصد)،«آخرین جدای»(41 درصد)

«بلک آدام» یک فیلم ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۲۲ ، آمریکا و برگرفته از کاراکتری به همین نام در کتاب‌ دی‌سی است.  ژائومه کویت سرا کارگردان و دواین جانسون نقش بلک آدام را دارد.