بایگانی‌ها

ادای دین ستارگان به اولیویا دی هاویلند

ادای دین ستارگان به اولیویا دی هاویلند
ادای دین ستارگان به اولیویا دی هاویلند

 

دنیای تصویرآنلاین-پس از مرگ اولیویا دی هاویلند یکی از تنها بازماندگان عصر طلایی هالیوود در سن 104 سالگی در شهر پاریس، ستارگان سینما مانند آنتونیو باندراس، میا فارو، جرد لیتو و سازمان هایی سینمایی دنیا مانند آکادمی علوم و هنر سینمایی و… به این ستاره محبوب سینما ادای دین کردند.

ستاره بربادرفته و برنده دو جایزه اسکار به مرگ طبیعی در سن 104 سالگی درگذشت. او در سال‌های گذشته زندگی در فرانسه را ترجیح داده بود و در این کشور سکونت داشت.

جرد لیتو درباره دی هاویلند گفت که من و او یک دوستی غیرقابل محتمل را به وجود آوردیم .  لیتو از مبارزه دی هاویلند  در سال 1943 علیه کمپانی برادران وارنر در پرونده قضایی او خود علیه کمپانی موسیقی EMI در سال 2009 الهام گرفت.

جرد لیتو نوشت:« اولیویا  تاثیر عمیقی بر زندگی من  گذاشت. افتخار را داشتم که زمانی را کنار او در پاریس بگذرانم. او کلاس بازیگری بود.من هنوز نامه‌های مهربانانه  و اندیشمندانه‌ای که برایم با خودکار آبی و بلند بالا می‌فرستاد،نگه داشته‌ام.»

آکادمی علوم و هنر سینمایی(اسکار) نیز به اولیویا دی هاویلند ادای احترام کرد.

آکادمی نوشت که این بازیگر برنده جایزه اسکار، نقطه اتکای عصر طلایی هالیوود و یک استعداد بی‌حد و اندازه و یک چهره افسانه‌ای واقعی سینما بود.

بن منکه وویچ، نوه فیلمنامه نویس «همشهری کین» که دیوید فینچر دارد «منک» را براساس زندگی او می‌سازد، هم به مرگ اولیویا دی هاویلند واکنش نشان داد. و در توئیتر به این بازیگر عصر طلایی ادای احترام کرد.

آنتونیو باندراس نوشت:«نماد  بزرگ سینما از دنیا رفت. روحش در آرامش.»

میا فارو در واکنش به درگذشت دی هاویلند به نقش ملانیهمیلتون در «بربادرفته» اشاره کرد و نوشت:«فراسوی همه دلایل،امیدوار بودم که دی هاویلند بزرگ با سن 104 سالگی مدت طولانی‌تری کنار ما بماند.او زندگی را بلد بود و همه دوستش داشتند.»