بایگانی‌ها

ارلن دال درگذشت

ارلن دال درگذشت
ارلن دال درگذشت

ارلن دال، هنرپیشه با شکوه دهه پنجاه میلادی که بعدها نویسنده و ستون نویس بخش زیبایی مجلات و روزنامه‌ها و مدیر اجرایی لوازم آرایشی شد، روز دوشنبه در نیویورک درگذشت. او 96 ساله بود.

پسرش، بازیگر لورنزو لاماس، در فیس بوک پستی منتشر کرد و نوشت: «او مثبت‌ترین تأثیر را در زندگی من داشت. من خنده‌ها، شادی‌ها، وقار او را در هنگام عبور از چالش‌هایی که با آن روبرو بود به یاد خواهم آورد. هرگز یک کلمه بد در مورد کسی از دهان او خارج نشد. توانایی او در بخشش بعضی مواقع زبانم را بند می‌آورد. او واقعاً قوی بود و هرچه ما در زندگی بزرگسالی نزدیک‌تر شدیم، من بیشتر و بیشتر به او به‌عنوان مشاور زندگی‌ام و شخصی که می‌دانستم زندگی می‌کرد و عشق می‌ورزید، تکیه کردم.»
.
دال که در مینیاپولیس به دنیا آمد، به عنوان یک مدل شروع به کار کرد و قبل از آمدن به هالیوود در سال 1946 در تئاتر روی صحنه می‌رفت. او برای مدت کوتاهی با برادران وارنر قرارداد داشت و سپس با مترو گلدوین مه‌یر قرارداد بست.
.
اولین فیلم او در کمپانی مترو گلدوین مه‌یر «عروس وحشی می‌شود» با بازی ون جانسون و جون آلیسون بود. او در فیلم‌های «حکومت وحشت»، «سه حرف کوچک»، «دنیای زن»، «سرخ کم رنگ» و «سفر به مرکز زمین» ظاهر شد.
او در حالی که هنوز به عنوان بازیگر در تلویزیون و سینما کار می‌کرد، در اواسط دهه 1950 شرکت Arlene Dahl Enterprises را تأسیس کرد و لباس زیر زنانه و لوازم آرایشی می فروخت و همچنین به ستون نویس بخش زیبایی در روزنامه‌ها تبدیل شد. پس از ترک شغل بازیگری، او به عنوان مدیر اجرایی برای کمپانی Sears، Roebuck & Co کار کرد و یک شرکت عطر را تأسیس نمود.