بایگانی‌ها

از بالیوود تا نت‌فلیکس

از بالیوود تا نت‌فلیکس
از بالیوود تا نت‌فلیکس

نت‌فلیکس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین غول‌های رسانه‌ای معاصر ما فقط به دنبال افزایش دامنه‌ی مخاطبانش در میان ملل و فرهنگ‌های مختلف نیست و راه موفقیت را در بازتاب سلیقه‌ها و ذائقه‌های متفاوت می‌داند. برای همین شاهد ساخته شدن سریال‌هایی چون «نارکوها»، «3 درصد» و… بوده‌ایم. وقتی هم که پای مخاطبان خارجی در میان باشد، کجا بهتر از بالیوود؟

نت‌فلیکس در یک همکاری مشترک با شرکت رد چیلیز اینترتینمنت که متعلق به شاهرخ خان سوپراستار هندی است، یک مینی‌سریال هشت قسمتی می‌سازد. «خنیاگر خون» نام این سریال و اقتباسی از کتاب پرفروشی به همین نام نوشته‌ی بلال صدیقی است. داستان در شبه قاره هند می‌گذرد و درباره جاسوسی قدیمی است که حالا پروفسوری شکسپیرشناس شده. او دوباره فراخوانده می‌شود تا کشور و عشق از دست رفته‌اش را نجات دهد.

پیش از این اعلام شده بود که نت‌فلیکس در حال آماده‌سازی دو  سریال تازه هندی است. «روز انتخاب» بر اساس رمان پرفروشی به همین نام است که حول ورزش کریکت و فساد روایت می‌شود. دیگری سریال «دوباره» است که داستانی درباره‌ی یک کارگاه زن دارد. این دو سریال علاوه بر این که مخاطبان هندی را هدف قرار داده‌اند دورنمایی هم نسبت به مخاطب بین‌المللی خواهند داشت.