بایگانی‌ها

توافق با سونی، مذاکره با ستاره‌ها و شرط فروش بالا

توافق با سونی، مذاکره با ستاره‌ها و شرط فروش بالا
توافق با سونی، مذاکره با ستاره‌ها و شرط فروش بالا

پس از کناره‌گیری برادران واینستاین از ساخت فیلم بعدی کوئنتین تارانتینو، سه استودیوی سونی، وارنر و پارامونت با هم رقابت می‌کردند تا امتیاز تولید نهمین فیلم این کارگردان را بدست آورند. طبق آخرین اخبار منتشر شده سونی توانسته به درک درستی از خواسته‌های این کارگردان برسد و به طور رسمی قراداد ساخت فیلم را با او امضا کرده است.

قصه فیلم در 1969 روایت می‌شود و داستان قتل شارون تیت، بازیگر سرشناس آن زمان و همسر رومن پولانسکی بدست دارودسته‌ی چالز منسون یکی از داستان‌های موازی‌اش است. شایعات زیادی در مورد داستان فیلم وجود دارد اما تارانتینو که چند روز پیش در حمایت از سوفیا کاپولا برای اکران «فریب خورده» حضور یافته بود در آخرین صحبتش در مورد فیلم و شایعات فیلم پیرامون قتل‌های خانواده‌ی منسون گفته بود که “این یک فیلم چارلز منسون نیست، یک راویت از 1969 است.”

هنوز عنوانی برای نهمین فیلم سینمایی کوئنتین تارانتینو اعلام نشده اما #9 نامی است که رسانه‌ها برای این پروژه جذاب استفاده می‌کنند. هیجان‌انگیزترین خبر برای طرفداران تارانتینو می‌تواند اسامی بزرگی باشد که به نظر در فیلم حضور خواهند داشت. از مارگو رابی به عنوان گزینه اصلی برای نقش شارون تیت نام برده می‌شود و جنیفر لارنس، برد پیت، لئو دی‌کاپریو، تام کروز و البته که ساموئل ال. جکسون همگی گزینه‌های احتمالی برای ایفای نقش هستند. این درحالی است که وبسایت ددلاین در خبری اعلام کرده که لئو دی‌کاپریو، برد پیت و تام کروز هر سه در مورد نقش مورد نظر تارانتینو با او گفتگو کرده‌اند.

در این بین هالیوود ریپورتر طبق حواشی حضور چنین چهره‌های سرشناسی و خبرهای منتشر شده از #9 برآورد جالبی انجام داده که نشان می‌دهد این فیلم برای اینکه تازه هزینه‌های تولید و اکرانش را مرتفع کند باید 375 میلیون دلار بفروشد و با فروش اضافه بر این مبلغ تازه به سوددهی خواهد رسید، هالیوود ریپورتر بودجه ساخت فیلم با چنین عواملی را 100 میلیون دلار تخمین زده است و 275 میلیون باقی را هم هزینه‌های جاری اکران می‌داند. این در حالی است که پر فروش‌ترین فیلم‌های کارنامه تارانتینو «جنگوی رها از بند» با 425 میلیون، «حرامزاده‌های بی‌آبرو» با 321 میلیون هستند و ساخته قبلی‌اش «هشت نفرت‌انگیز» هم با بودجه 44 میلیون دلاری تنها توانست 155 میلیون بفروشد که ناامید کننده بود و ضرر زیادی را به کمپانی واینستاین وارد کرد.

سونی فیلمنامه را خوانده و حاضر شده تا چنین ریسکی را برای ساخت #9 بپذیرد، آن‌ها قبلا در همکاری مشترک با برادران واینستاین «جنگوی رها از بند» را ساخته بودند و کار تبلیغات و پخش فیلم را هم بر عهده داشتند که توانست با بودجه مشابه 100 میلیون دلاری، هرچند اندک اما به سوددهی برسد.