بایگانی‌ها

از حمایت فیلیپس از اسکورسیزی تا خاستگاه فیلم «جوکر»!

پنج ماه تولید جوکر 2 طول می کشد
پنج ماه تولید جوکر 2 طول می کشد

دنیای تصویرآنلاین-باوجودی که سه گانه «بتمن» ساخته کریستفر نولان یکی از بهترین سه گانه های برمبنای کتاب مصور است که نشان می دهد تا چه حد دنیای واقعی سیاه و فروپاشیده است، «جوکر» ساخته تاد فیلیپس این نگرش را تدوام می بخشد.

فیلیپس یک کمپانی بزرگ را متقاعد کرد تا روی ایده او درمورد مطالعه یک شخصیت سیاه و ملهم از فیلم راننده تاکسی ساخته مارتین اسکورسیزی سرمایه گذاری کند و این فیلم را به یک فیلم ابرقهرمانی بدل سازد. هر نظری که نسبت به «جوکر» داشته باشید، این بزرگترین نقشه ایی است که یک فیلمساز در سال 2019 کشید تا با یک کمپانی بزرگ هالیوودی همکاری کند.در دورانی که همگان دارند درباره سختی مطالعه شخصیت ها به دلیل سلطه فیلم های ابرقهرمانی در بازار صحبت می کنند،فیلیپس مطالعه شخصیت اصلی اش را به خاستگاه اصلی «جوکر» برد و کاری منطقی انجام داد.

فیلیپس می گوید آنها می خواستند داستان آرتور فلک(واکین فینیکس) داستان مردی باشد که تمام عمرش نقاب بر چهره دارد و اتفاقاتی که برای او رخ می دهد سرانجام آرتور نقاب را بر می دارد و خودِ خشن و سیاهش را به نمایش می گذارد.فیلیپس داستانی بکر را روی پرده به نمایش گذاشت و آرتور را مردی به تصویر کشید که در تلاش برای بقا در جامعه گاتهام سیتی است.فیلیپس در این مسیر به موفقیت دست پیدا کرد و جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را برد.

تاد فیلیپس کارگردان «جوکر»  همچنین نظرات مارتین اسکورسیزی علیه فیلم های ابرقهرمانی مارول را کاملا درک می‌کند.
ماه گذشته کارگردان «ایرلندی» به دلیل نظرش علیه فیلم های ابرقهرمانی دی.سی و مارول به باد انتقاد گرفته شد. اسکورسیزی گفته بود این فیلم ها سینما نیست.
اما نظر تادفیلیپس کاملا متفاوت از بقیه است. او می گوید:«مارتی خیلی سخت تلاش کرد تا منظورش را برساند.اما من کاملا مارتی را درک می‌کنم.ما برای ساخته شدن جوکر به شدت تلاش کردیم.بامزه به نظر می رسد چون جوکر در دنیای ابرقهرمانان اتفاق می‌افتد.اما واقعا از آن دست فیلم‌های ابرقهرمانی نیست.ما یکسال با برادران وارنر مذاکره کردیم. مدام ایمیل رد و بدل می کردم.مثلا می گفتند آیا او می داند ما پیژامای جوکر را در فروشگاه آنلاین تارگت می فروشیم؟! من پاسخ می دادم مگر اول فیلمها ساخته نمی شود و بعد مساله فروش پیژامه مطرح می شود؟آیا پیژاما به فیلم دیکته می کند؟!»
«پارک های بازی مشغول فعالیت هستند، پیژامه، فنجان های عروسکی، هرچه به پشتوانه فیلم ها می فروشید جای خود اما ما نمی توانید تصمیمات خودتان را براساس اینها بگیرید.»
تاد فیلیپس که این سخنان را در میزگرد هالیوود رپیرتربا حضوراسکورسیزی ، گرتا گرویگ و… بیان کرد، در ادامه اسکورسیزی نیز گفت که مشکلی با چنین فیلم ها ندارد به سادگی آنها را با ابعاد شهربازی ها مقایسه کرده است.