بایگانی‌ها

انتخاب غیرمنتظره در جشنواره تورنتو

انتخاب غیرمنتظره در جشنواره تورنتو
انتخاب غیرمنتظره در جشنواره تورنتو

دنیای تصویرآنلاین-جشنواره جهانی فیلم تورنتو به کار خود پایان داد و جایزه تماشاگران به فیلم «جوجو ربیت/Jojo Rabbit» ساخته تایکا وایتیتی رسید. «داستان ازدواج» ساخته نوآ بامباک و «انگل/parasite» ساخته بونگ جون هو در رده های بعدی انتخاب شدند.
جایزه تماشاگران مردمی جشنواره فیلم تورنتو معمولا در فصل جوایز و مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم می‌شود. نکته جالب توجه واکنش سرد منتقدان به فیلم «جوجو ربیت» است که چندان با سلیقه آنها همخوانی نداشته است.نمره فیلم در سایت متاکریتیک 52 است.جایزه بهترین مستند به فیلم «غار»ساخته فراس فیاد رسید.

نکته جالب توجه  در این است که چند روز پیش تایکا وایتیتی  از جشنواره جهانی فیلم تورنتو جایزه Ebert Director Award را از دست گیرمو دل تورو دریافت کرد. این بازیگر و فیلمساز نیوزلندی «جوجو ربیت» را که یک کمدی سیاه در دوران جنگ جهانی دوم است را با حضور سام راکوول و اسکارلت جوهانسون کارگردانی کرده که در جشنواره جهانی فیلم تورنتو رونمایی شد. از پیش مشخص شده بود که اولین دریافت کننده جایزه Ebert Director Award تایکا وایتیتی خواهد بود.امسال اولین دوره ایی است که این جایزه در جشنواره تورنتو اهدا می‌شود و به یاد راجر ایبرت منتقد مشهور سینمایی نام گذاری شده است.