بایگانی‌ها

انتقاد اسپایک لی از ترامپ و پوتین

انتقاد اسپایک لی از  ترامپ و پوتین
انتقاد اسپایک لی از ترامپ و پوتین

در کنفرانس مطبوعاتی روز اول جشنواره کن که با حضور داوران بخش اصلی برگزار شد، آنها به بیان نقطه نظرات خود در پاسخ به سوال خبرنگاران برآمدند.
سال 1989 اسپایک لی با دومین فیلم خود «کار درست را انجام بده» در جشنواره کن حضور بهم رساند.وقتی در مراسم اختتامیه ویم وندرس دست خالی مراسم را ترک کرد و استیون سودربرگ نخل طلا را گرفت، اسپایک لی خشمگین شد.
سال 2018 اسپایک لی به جشنواره آمد.با آخرین فیلمش «بلکککلنزمن» که جایزه ویژه هیات داوران را گرفت.و اولین جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را.

لی می‌گوید:«اگر از استقبال مناسب برخوردار نشوید ، کن می تواند بی رحمانه باشد:ار خودت می پرسی “گندت بزنن ، چرا آمدم؟” خوب است که آن روی سکه را ببینی.”

“من سی سال است که دارم فیلم می‌سازم.فیلم خوب ساختن معجزه است.سختی زیادی دارد.”


در بخشی از سخنانش اسپایک لی به وضعیت دنیای سیاست در جهان پرداخت و گفت که گنگسترها دنیا را اداره می‌کنند.
.
به گزارش ایندی وایر او در پاسخ به سوال روزنامه نگار گرجستانی درباره فشار روسیه بر کشورش گفت:«دنیا را گنگسترها اداره می‌کنند – «مأمور نارنجی» [کنایه به دونالد ترامپ]، آن مرد برزیلی [رئیس جمهور ژائیر بولسونارو]، و پوتین [رئیس جمهور روسیه]. این‌ها گنگسترند، و هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند. اصول اخلاق را نمی‌دانند. و ما باید مقابل چنین گنگسترهایی اعتراض کنیم.»

.
اسپایک لی با زیرکی از پاسخ به سوال درباره نت‌فلیکس و آینده سینما شانه خالی کرد.
گفت:«سینما و سامانه‌های آنلاین می‌توانند همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند.دوره‌ای می‌گفتند که تلویزیون می‌تواند سینما را نابود کند.حرف جدیدی نیست.