بایگانی‌ها

انتقامجویی یک سامورایی/ درباره سریال انیمیشن «سامورایی چشم آبی»

▪️ترجمه:یاس قانعی

🔹محتوای سریال انیمیشن «سامورایی چشم آبی» آن‌قدر خشن است که پدیدآورنده سریال درباره محتوا به انیماتورها چندباری هشدار داد. به گزارش دنیای تصویرآنلاین داستان مناسب‌ مخاطبانی است که فکر می‌کنند این سریال مانند بقیه سریال‌ها و فیلم‌های اکشن-ماجراجویی رایج است. خشونت از اول در تریلر این سریال مشخص بود و بعضی از سکانس‌های وحشی‌گری پر جزئیاتش، «سامورایی چشم آبی» را شبیه «آرکین» و «شکست ناپذیر» می‌کند.

🔹مایکل گرین، سازنده این مجموعه‌ی انیمیشنی و محصول نتفلیکس اعتراف کرد که آن ها به طور منظم با انیماتور های «سامورایی چشم آبی» ارتباط داشتند که بدانند آیا آن ها با مصور کردن صحنه های تا این حد خشن راحت هستند یا خیر. او هم‌چنین گفت که همه در تیم انیمیشن نسبت به مضامین بالغانه سریال هم‌ نظر بودند.

🔹گرین توضیح داد:«قطعا ما بعضی از تماشاگران را غافلگیر کردیم وقتی که سریال را تماشا کردند. هنگامی که مشغول ساخت سریال بودیم، تعدادی از انیماتورها با این هشدار که آیا تو با محتوای سریال مشکلی نداری؟ سراغم می‌آمدند. و توضیحاتی به آنها برای چیزهای خوفناکی می‌دادیم که ممکن است در سریال نمایش داده شوند. ولی وقتی همه کنار هم جمع می‌شدیم، یک تیم باورنکردنی بودیم. منظورم تک تک آن هاست.»

🔹انیمیشن هشت قسمتی «سامورایی چشم آبی» که در نتفلیکس پخش شده، انیمیشنی برای بزرگسالان است و براساس خلاصه داستانی که منتشر شده داستان در قرن هفدهم کشور ژاپن اتفاق می‌افتد، دورانی که مرزهای ژاپن به روی خارجی‌ها بسته بود و ژاپنی‌ها فقط هموطنان خود را در کشور می‌دیدند، قهرمان داستان به نام میزو، خبر دارد که چهار مرد سفید پوست در کشور ژاپن در زمان تولد او حضور داشتند و می‌خواهد هر چهار نفر را بکشد. یکی از این چهار نفر احتمالا پدر اوست. میزو یک سامورایی دو رگه است. داستان انتقامجویی زنانه «سامورایی چشم آبی» همراه با سکانس‌هایی است که یادآور فیلم‌هایی مانند «لیدی اسنوبلاد» و «بیل را بکش» می‌شود.