بایگانی‌ها

انشاالله: قطعه جدید و تکان‌دهنده ستاره راک

انشاالله: قطعه جدید و تکان‌دهنده ستاره راک
انشاالله: قطعه جدید و تکان‌دهنده ستاره راک

استینگ سه دهه است که برای خودش جایگاهی دست نیافتی در دنیای موسیقی ساخته، خالق چندین قطعه خاطره‌انگیز که هیچ‌گاه از رفتن به سراغ موسیقی ملل دیگر و فاصله گرفتن از قالب همیشگی یک ستاره پاپ/راک ابایی نداشته.

آلبوم جدید استینگ با نام «پنجاه هفتم و نهم» هفته گذشته منتشر شد و طبق معمول واکنش‌های مثبت هواداران و منتقدان را به همراه داشت. اگرچه آلبوم جدید استینگ از نظر منتقدان و طرفداران پر و پاقرصش با یک شاهکار تمام عیار فاصله زیادی دارد، اما با شنیدن آلبوم نسبت به کارهای چند سال اخیرش فضای متفاوتی را تجربه می‌کنیم.

این آلبوم که تابستان امسال در دوره‌ای فشرده و در یک استودیوی واقع در تقاطع بلوک‌های پنجاه و هفتم و نهم محله هلز کیچن نیویورک ضبط شده، بیشتر واکنشی است از سوی استینگ به واقعی دردناک و تلخی که در سال گذشته پشت سر گذاشته ایم. از مرگ موزیسن‌های بزرگ گرفته تا بحران خاورمیانه و سیل پناهجویان بی‌خانمانی که به سوی کشورهای دیگر رهسپار شده اند.

یکی از شنیدنی‌ترین قطعات آلبوم جدید استینگ، قطعه‌ای به نام «انشاالله» است که به یاد پناهجویان مسلمانی اجرا شده که به دلیل جنگ و ویرانی مجبور شده اند تا خانه‌های خود را ترک و آینده را در سرزمین‌های دور جستجو کنند.

قطعه‌ای همدلی برانگیز که در اوج تلخی و سیاهی تصویری تکان‌دهنده و مومنانه از باورهای مردم مشرق زمین را نمایان می‌کند.

این قطعه شنیدنی و تاثیرگذار را با ترجمه اختصاصی ترانه در دنیای تصویر آنلاین گوش کنید.