بایگانی‌ها

بازگشت مرد پولساز

بازگشت مرد پولساز
بازگشت مرد پولساز

به نقل از شماره 268 ماهنامه دنیای تصویر

چه به نفعش باشد چه به ضررش، حاصل کار سه سال اخیر محمدرضا گلزار قرار است در یک بازه زمانی  شش ماهه به نمایش در بیاید تا گلزار با اکران سه فیلم «خشکسالی و دورغ»، «سلام بمبئی» و «دلم می خواد» با یک چالش بزرگ برای حفظ کارنامه درخشانش در گیشه مواجه باشد. تا اینجای کار قدم اول او نا موفق بوده و «خشکسالی و دروغ» به فیلم یکی مانده به آخر کارنامه او در جذب مخاطب تبدیل شده. فیلمی که سهمش فقط دویست هزار مخاطب از مجموع مخاطبان هفده میلیون نفری کارنامه  این بازیگر است.

قطعا برای بازیگری که شش فیلم با بیش از یک میلیون مخاطب داشته فیلمی با دویست هزار مخاطب آمار خوبی نیست. هر چند کارنامه محمدرضا گلزار نشان می‌دهد سال‌هایی بوده که او فیلم های پرفروش و ناموفق را در کنار هم داشته. در کارنامه گلزار به جز مورد خاص «کما» که پرمخاطب ترین فیلم  کارنامه او است، بیشترین استقبال از فیلم‌های این بازیگر در حد فاصل سال‌های 85 تا 90 صورت گرفت. دوره‌ای که حضورش با موفقیت تجاری اکثر  فیلم‌ها همراه بود و در پنج سال توانست  هفت فیلم با بیش از هشتصد هزار مخاطب داشته باشد.

 در این سال‌ها به سختی می‌شود در کارنامه‌اش فیلم شکست خورده پیدا کرد. سال‌هایی که او هر وقت انتخاب درستی داشته فیلمش هم به فروش بالایی رسیده و ناکامی‌های او مانند فیلم‌های «دموکراسی تو روز روشن» و «در امتداد شهر» بیشتر نتیجه انتخاب‌های اشتباهش بوده اند. در این میان باید به «در امتداد شهر» اشاره کرد. فیلم علی عطشانی با کمتر از دویست هزار مخاطب  ناکامی بزرگ محمد رضا گلزار در گیشه است. با این وجود «تو و من» که آخرین فیلم اکران شده گلزار قبل از دوری چند ساله‌اش از سینمای ایران است با پانصد هزار مخاطب اکران موفقی داشت.

با این کارنامه و 19 میلیارد تومان گیشه برای فیلم‌هایش با سه فیلم به سینماها باز می‌گردد. سه فیلمی که تعیین کننده‌ی آینده او در گیشه اند. آیا مرد پول‌ساز دهه هشتاد همچنان ضامن موفقیت فیلم‌ها خواهد بود؟

armar

تحلیل کامل گیشه ماه اخیر سینمای ایران را در شماره جدید دنیای تصویر آنلاین بخوانید.