بایگانی‌ها

این بهترین فیلم نولان است!

این بهترین فیلم نولان است!
این بهترین فیلم نولان است!

با انتشار نسخه بلو-ری و دی‌وی‌دی «دانکرک» موج تازه‌ای از تبلیغات و واکنش‌ها نسبت به فیلم راه افتاده. از جمله می‌توان به ستاش کارگردان «لالالند» از ساخته جدید نولان اشاره کرد.

دیمن شزل اخیرا در گفتگو با ورایتی به ستایش از «دانکرک» پرداخته: «این بهترین اثر کریستوفر نولان است، انگار در تمام طول کارنامه‌اش دنبال رسیدن به همین نقطه بوده. این فیلم سینما به مثابه موسیفی است، یک جریان بدون وقفه و بدون نقص از صدا و تصویر به فیلم حس اساسی و ساده بودن می‌دهد. برای چنین اثر عظیمی، برای به تصویر کشیدن چنین اتفاقی، به چنین سادگی‌ای نیاز است.»

شزل ادامه داد: «بیش از هر چیز این فیلم محصول کریستوفر نولان است. این فیلمسازی است که بارها و بارها غیرشخصی‌ترین پروژه‌ها را گرفته (از فیلم‌های عظیم ابرقهرمانی، تا داستان‌های ذهنی عمیق درباره فضا) و به شدت شخصی کرده، دانکرک برای من شخصی‌ترین و البته موثرترین اثر او تا به حال است.»

«دانکرک» بعد از فروش نسبتا مناسب در تابستان امثال به تازگی بر روی بلوری منتشر شده، و اکثرا اقبال بالایی را برای آن در فصل جوایز تصور می‌کنند. حالا با تعریف برنده اسکار بهترین کارگردانی سال پیش (که جوانترین کسی است که این عنوان را بدست آورده) باید دید که آیا طلسم دریافت اسکار برای نولان شکسته خواهد شد یا نه.