بایگانی‌ها

دعوای رولینگ با طرفداران شاکی هری پاتر

دعوای رولینگ با طرفداران شاکی هری پاتر
دعوای رولینگ با طرفداران شاکی هری پاتر

چند وقتی است که برخی طرفداران «هری پاتر» سر طلاق آمبر هرد از جانی دپ و اتهامات پس گرفته شده‌‌ی ضرب و شتم این بازیگر توسط شوهرش، از حضور  دپ در دنباله‌ی «جانوران شگفت‌انگیز» شاکی شده و خواستار حذف او از ایفای نقش اصلی شده‌اند.

 بعد از حمایت دیوید یتس، کارگردان محبوب فیلم‌های «هری پاتر» و «جانوران شگفت‌انگیز: جرائم گریندلوالد»، جی. کی. رولینگ خالق این فرنچایز و فیلمنامه‌نویس این دو فیلم در حمایت کامل از جانی دپ چنین گفته است: «محبوبیت روزافزون هری پاتر در برهه‌ای از زندگی برایم به لذت‌بخش‌ترین چیز بدل شده بود. به‌شخصه برای من ناتوانی صحبت در مورد مشکلات هواداران آزاردهنده شده است. با این‌حال قرارداد نانوشته‌ای مبنی بر حفظ حریم شخصی آدم‌ها وجود دارد، این دو شخص (دپ و هرد) هم از این قاعده مستثنی نیستند. براساس دانسته‌های فعلی، من و فیلمساز نه‌تنها برای حفظ ترکیب بازیگری‌مان راحتیم بلکه بر انتخاب‌هایمان اصرار جدی داریم، این را هم بگویم که از همکاری با جانی دپ خیلی خوش‌حالم و افتخار بزرگی است که جانی در نوشته‌های من یک کاراکتر اصلی را بازی می‌کند. متوجهم که برخی از انتخاب‌هایمان راضی نیستند، اما فکر نکنم کمیته‌ای مبنی بر انتخابات برای خلق جهانی خیالی وجود داشته باشد! ما هرکاری را که باور داریم انجام می‌دهیم.»

برادران وارنر هم در حمایت از جانی دپ گفته که این جریانات جدی نبوده و مبنای درست و قانونی هم نداشته و اصلا قابل اتکا یا حتی بررسی هم نبودند.