بایگانی‌ها

بازگشایی سالن‌های سینما در دو سوی دنیا

بازگشایی سالن‌های سینما در دو سوی دنیا
بازگشایی سالن‌های سینما در دو سوی دنیا

سالن‎های خارج از شهر نیویورک و کشور هند بازگشایی شدند.

اندرو کومو شهردار شهر نیویورک اعلام کرد که از روز بیست و سوم ماه اکتبر سالن‌های سینمای خارج از شهر نیویورک می‌توانند بازگشایی شوند.

او این خبر را در کنفرانسی اعلام کرد. سالن‌های سینمای خارج از شهر نیویورک با ظرفیت 25درصد و حداکثر 50 تماشاگر می‌توانند بازگشایی شوند.

تنها مناطقی که دو درصد بیماران مبتلا به کووید-19 بیشتر از 14 روز گذشته داشته‌اند، اجازه بازگشایی سالن‌های سینما را دارند.

تمام پروتکل‌های بهداشتی نیز باید توسط کارکنان سالن‌های سینما و تماشاگران رعایت شود.
در هفته‎های گذشته صاحبان سینمای شهر نیویورک از کومو درخواست بازگشایی سالن‌ها را داشتند.

از سوی دیگر کشور هند نیز سالن‌های سینما را بازگشایی می‌کند.پس از هفت ماه سرانجام مقامات کشور هند تصمیم به بازگشایی سالن‌های سینما گرفتند.
چنانچه روز پانزدهم اکتبر این کشور کمترین میزان مبتلا را در سه ماه گذشته اعلام کرده است. البته در بعضی از مناطق کشور هند سالن‌های سینما بازگشایی خواهند شد.

شهر مومبایی مرکز ایالت ماهارشترا، که پایتخت بالیوود صنعت سینمای تجاری هند محسوب می‌شود،یکی از بدترین ایالت‌های این کشور از جنبه مبتلایان به بیماری کووید-19 است، 37درصد از فوتی‌های این کشور از ویروس کرونا به این ایالت تعلق دارد.

در ماه مارس ده هزار سالن سینما در هند بسته شد. قرار است تمام پروتکل‌های بهداشتی را کارکنان سینما و تماشاگران رعایت کنند. مدیر سالن های سینمای زنجیره‌ای آینوکس اعلام کرد که فیلم‌های قدیمی را در سالن‌ها به نمایش خواهند گذاشت.

هند سال 2018، هزار و هشتصد فیلم به نمایش عمومی درآورد. احتمالا نمایش فیلم‌های قدیمی با استقبال زیاد روبه رو نخواهد شد.

از سوی دیگر تهیه کنندگان که فیلم‌های آماده نمایش دارند،پس از شرایط اخیر تصمیم گرفتند، نمایش فیلم‌های خود را به شبکه‌های آنلاین مانند دیزنی پلاس، نت فلیکس،آمازون بسپارند.