بایگانی‌ها

بازگشت بروس لی به سینما

انتقاد تند تارانتینو از بروس لی
انتقاد تند تارانتینو از بروس لی

«اژدهای کوچک» روایت دهه پنجاه هنگ کنگ، وقایع سیاسی و اجتماعی‌ای است که افسانه‌ای به نام بروس لی از دل آن ظهور می‌کند، ستاره‌ای برای تمام دوران‌ها. داستان روایت‌گر ناامیدی خانوادگی، عشق دوران جوانی، دوستی حقیقی، خیانت، تنگ‌دستی و فقری که با آتش درونی سرنوشتش را رقم می‌زند است. فیلم توسط شرکت بروس لی اینترتینمنت که دخترش، شانون لی تأسیس کرده است با همکاری دفتر لس‌آنجلس شرکت کانورجنس اینترتینمنت تولید خواهد شد.

شانون لی تحقیقات گسترده‌ای را در مورد جوانی پدرش و سال‌های ابتدایی زندگی‌اش را هدایت می‌کند. تحقیقات این‌چنینی قبلاً در مورد استاد ایپ توسط وونگ کار وای برای فیلم «استاد اعظم» و در فرانچایز «ایپ مان» توسط ویلسون ییپ و هرمان یائو صورت گرفته است، که به‌دلیل موفقیت بالا از آن‌ها الگوبرداری شده است. کاپور همچنین در سمت تهیه کننه‌ی اجرایی و دستیار نویسنده با شانون لی همکاری خواهد کرد.

تیم کاوک از کانورجنس گفته: «فیلم به‌شدت به تجربیات شخصی بروس لی پیش از کشف قدرت درونی‌اش می‌پردازد و مسیر او تا رسیدن به شکست ناپذیری که الهام بخش همگان است را به تصویر می‌کشد.»

کاپور گفته است: «اهمیت زیادی دارد که مخاطبان امروزی بتوانند نمودی از سفر پر فراز و نشیب بروس لی را در زندگی شخصی‌شان پیدا کنند، کسی که توانسته با مدیریت جسم و روحش قدرت حقیقی درون را پیش از آن که فرصت از دست برود کشف کند.»

لی نیز در مورد «اژدهای کوچک» گفته است: «من همیشه به فکر ساختن فیلمی در مورد پدرم که نشان‌دهنده‌ی شکل‌گیری بروس لی از دل هنگ کنگ باشد بوده ام. داستانی که ارزش نقل کردن داشته باشد و به مردم کمک کند تا هرچه بهتر او را بشناسند و متوجه ارزش بالای مبارز حقیقی بودن در زندگی را درک کنند.»