بایگانی‌ها

بازگشت مولفان به کن

اصغر فرهادی رئیس داوران جشنواره لوکزامبورگ شد
اصغر فرهادی رئیس داوران جشنواره لوکزامبورگ شد

 

 

ورایتی در گزارشی به بازگشت سینماگران مولف و ستارگان به جشنواره جهانی کن امسال پرداخت.  

در این گزارش  به تولیداتی که احتمالا برای نخل طلا رقابت خواهند کرد، پرداخته شده است. همانگونه که قبلا اعلام شد «آنت» ساخته لئوس کاراکس به عنوان فیلم افتتاحیه انتخاب شد و فیلم‌های جدید وس آندرسن «گزارش فرانسوی» و «رقابت رسمی» با بازی آنتونیو باندراس و پنه لوپه کروز به کارگردانی دو فیلمساز آرژانتینی به نام های ماریانو کوهن و گاستون دوپرات از دیگر عناوینی هستند که به احتمال قریب به یقین در جشنواره در بخش مسابقه حضور خواهند داشت.

 

از  فیلم‌های که احتمال حضورشان در جشنواره کن زیاد است می‌توان اشاره کرد به سه طبقه ساخته نانی مورتی از ایتالیا که اقتباسی از کتابی به قلم اشکول نوو است و داستانش در رم می گذرد. فیلم جدید کیریل سربنیکوف به نام Petrov’s Flu که به زندگی یک هنرمند کمیک بوک و خانواده اش در دوران پسا کمونیستی شوروی می پردازد. بندتا ساخته پل ورهوفن داستان راهبه ای در دوران رنسانس قرن هجدهمی است.Memoria  جدیدترین ساخته  آپیچاتپونگ ویراستاکول با بازی تیلدا سوئینتن است.

 

مثلث غم جدیدترین ساخته روبن اوستلند برنده نخل طلا،پاریس ناحیه سیزدهم ساخته سیاه و سفید ژاک اودیار، یک قهرمان ساخته اصغر فرهادی دیگر فیلمی است که احتمال حضورش در بخش مسابقه زیاد است. ورایتی نوشته که خط اصلی داستان فیلم یک قهرمان هنوز فاش نشده است.

 

اعلام فهرست کامل نامزدهای بخش های مختلف جشنواره امسال 27 خراداد ماه خواهد بود. امسال اسپایک لی ریاست داوران بخش اصلی را برعهده دارد.