بایگانی‌ها

بازیگران پشیمان و شرمنده

تجلیل از کیت وینسلت در تورنتو
تجلیل از کیت وینسلت در تورنتو

فیلم‌هایی هستند که بازیگرها به حضور در آن‌ها افتخار می‌کنند. فیلم‌هایی هم هستند که بازیگرها ترجیح می‌دهند هر کاری کنند که تجربه‌ی بازی خود را از یاد ببرند. بسیاری از بازیگران بزرگ از بازی در فیلم‌های خاصی پشیمان اند و دوست ندارند به یادشان بیافتد. بعضی از آنها و فیلم‌های ناموفقشان قابل پیش‌بینی اند ولی در بعضی موارد تعجب می‌کنید.

مارک والبرگ، «شب‌های عیاشی»

مارک والبرگ که یک کاتولیک معتقد است چندی پیش درباره‌ی بزرگترین پشیمانی‌ حرفه‌ای‌اش گفته بود: « فقط امیدوارم که خدا یک فیلم بین باشد و البته خیلی بخشنده. به خاطر این که من چند تا انتخاب خیلی بد دارم و “شب‌های عیاشی” (پل توماس اندرسون) بالای این لیست است.»

مایکل فسبندر، «فرقه‌ی قاتلین»

مایکل فاسبندر چندی پیش در اقتباس نه چندان موفق از بازی محبوب «فرقه‌ی قاتلین» بازی کرده بود. فیلمی که نه واکنش‌ خوبی از منتقدان گرفت و نه موفقیتی در باکس آفیس داشت. او درباره‌ی این فیلم گفته:« مطمئنا فیلم بی‌نقصی نیست. به نظرم فرصت خوبی را از دست دادیم.» زمانی که از مایکل فاسبندر سوال شد اگر قرار بود تفاوتی در فیلم ایجاد چه می‌کرد؟ مایکل فاسبند پاسخ داد: « سرگرم کننده‌ترش می‌کردم. این نکته‌ی اصلی است به نظرم حس و حال فیلم زیادی خودش را جدی گرفته بود. همین طور اکشن را هم خیلی سریعتر می‌کردم.»

 

چنینگ تتوم، «جی آی جو: خیزش کبرا»

چنینگ تتوم زمانی درباره‌ی «جی آی جو: خیزش کبرا» در برنامه‌ی رادیویی هاوارد استرن گفته بود: «صادقانه می‌گویم. من از این لعنتی متنفرم. مجبور شدم این کار را انجام بدهم. فیلمنامه خوب نبود و من نمی‌خواستم چنین کاری کنم. نمی‌خواستم چیزی را که هر روز صبح در زمان بچگیم تماشایش می‌کردم خراب کنم.»

نیکول کیدمن، «استرالیا»

باز لورمن به نیکول کیدمن یکی از بهترین نقش‌هایش را در «مولین روژ» پیشنهاد داد. اما ادامه‌ی این همکاری در «استرالیا» به هیچ وجه رضایت بخش نبود. فیلم عاشقانه‌ی بین کیدمن و هیو جکمن در «استرالیا» از جمله چیزهایی است که کیدمن ترجیح می‌دهد به یادش نیافتد. او در این باره گفته:« نمی‌توانم به این فیلم نگاه کنم. برایم غیرممکن است که از نظر احساسی با فیلم ارتباط برقرار کنم.»

جیم کری، «کیک-اس2»

جیم کری پس از واقعه‌ی تیراندازی در مدرسه‌ی سندی هوک از بازی کردن در فیلم خشن «کیک-اس2» ابراز پشیمانی کرده است: «من “کیک اس” را یک ماه پیش از واقعه‌ی سندی هوک انجام دادم و در حالا که هوشیارانه بهش نگاه می‌کنم می‌توانم بگویم که نمی‌توانم آن درجه از خشونت را تایید کنم. عذر خواهی می‌کنم از تمام کسانی که در فیلم کار کرده‌اند. از انجام دادنش شرمنده نیستم اما وقایع اخیر در ذهنم تغییر به وجود آوردند.»

کالین فارل، «میامی وایس»

کالین فارل چند وقتی است که وقتش را صرف آثار مستقلی مانند «خرچنگ»، «فریب‌خورده» و «کشتن گوزن مقدس» می‌کند. اما زمانی بود که استودیوهای بزرگ او را در نقش‌های اصلی برای پروژه‌ها می‌خواستند. پروژه‌ی او با مایکل مان، «میامی وایس» هم جزو همین آثار بود. البته به نظر می‌رسید او زیاد از همکاری‌اش با مایکل مان بزرگ راضی نبوده. او درباره‌ی این فیلم اعتراف کرده:«زیاد دوستش ندارم» و سپس اشاره کرده که فیلم کند و غیر مرتبط است.

جرج کلونی، «بتمن و رابین»

اگر حالا در سال 2017 کمی خوب بهش فکر کنیم، صرف این واقعیت که جرج کلونی نقش بتمن را بازی کرده خنده‌دار است. حالا این که فیلم «بتمن و رابین» به خودی خود مسخره ترین فیلم تاریخ بتمن است واقعیت دیگری است. جرج کلونی درباره‌ی ایفای نقشش گفته: «خوب بودن در این فیلم سخت بود. حالا که با درک درست‌تری به گذشته نگاه می‌کنم. می‌گویم واقعا چیز مزخرفی بود و واقعا بد بودم.»

شارلیز ترون،«بازی‌های گوزن قطبی»

شارلیز ترون قطعا ترجیح می‌دهد چیزی درباره‌ی «بازی‌های گوزن قطبی» نشنود. ترون اعتراف کرده که تریلر جنایی جان فرانکنهایمر:«فیلم بد بد بدی است.» فیلم حتی به اندازه‌ی بودجه‌ی 45 میلیون دلاری خودش هم نفروخته.

مت دیمون،« اولتیاماتوم بورن »

با وجود این که « اولتیماتوم بورن » عموما به عنوان قوی‌ترین اثر مجموعه‌ی «بورن» محسوب می‌شود اما مت دیمون چنین باوری ندارد. او به هیچ‌وجه پایان فیلمنامه‌ی پایانی سه‌گانه‌ی بورن، نوشته‌ی تونی گیلروی را دوست نداشته و در این باره گفته بود: « تونی را سرزنش نمی‌کنم که این همه پول گرفت و چنین چیزی را تحویل داد. فقط نکته این است که فیلمنامه غیرقابل خواندن بود. می‌توانستم فیلمنامه را در ای‌بی بگذارم و برای همیشه حرفه‌اش را تمام کنم. واقعا شرم‌آور بود.»

دو پاتل، «آخرین ایربندر»

دو پاتل که پس از موفقیت «میلیونر زاغه‌نشین» خیلی زود وارد دنیای بلاک باسترها شد تایید کرد که از تجربه‌ی بازی در فیلم «آخرین هوا شکن» ام نایت شیامالان متنفر است. البته از آنجا که ام نایت شیامالان متخصص ساختن مزخرفترین فیلم‌های سال است چنین چیزی خیلی بعید نیست. پاتل در این باره گفته: «من واقعا از بازی کردن در فیلم‌های بزرگ استودیی می‌ترسم. بعد از “میلیونر زاغه نشین” فیلمی بازی کردم فیلم خوبی نبود. کاملا درهم شکسته شدم. بعد از فیلم حس می‌کردم شنیده نمی‌شوم. واقعا برایم ترسناک بود. آن زمان بود که قدرت نه گفتن را به دست آوردم.»

متیو گود، «سال کبیسه»

متیو گود خیلی ساده درباره‌ی این که چرا فیلم «سال کبیسه» را بازی کرده بود گفت:«فقط به این خاطر که بتوانم آخر هفته به خانه بروم. باور کنید،به خاطر فیلمنامه نبود.» او درباره‌ی کمدی رمانتیک سال 2010 که مقابل ایمی آدامز بازی کرده بود گفت:«آیا خودم را ناامید کردم؟ نه. آیا فیلم بدی بود؟ بله فیلم بدی بود. اما اوقات خوشی را داشتم و برایش پول گرفتم.»

 

رابرت پتینسون، «گرگ و میش»

هر چند «گرگ و میش» باعث شد رابرت پتینسون به یک بازیگر جهانی تبدیل شود اما بعدها معلوم شد خودش هیچ علاقه‌ی خاصی به «گرگ و میش» ندارد. این بازیگر درباره‌ی کتاب گقته بود: «من مطمئنم که استفنی (نویسنده‌ی کتاب “گرگ و میش”) فکر ‌کرده شخصیت بلا است. انگار کتاب قرار نبوده منتشر شود و فقط فانتزی‌های ممنوعه نویسنده است. به خصوص زمانی که گفته داستان بر اساس یک رویا است.»

دانیل رادکلیف، «هری پاتر و شاهزاده‌ی دو رگه»

دانیل رادکلیف درباره‌ی شاهزاده‌ی دورگه می‌گوید: «تماشای فیلمی مانند شاهزاده‌ی دورگه برایم واقعا سخت است به این خاطر که  واقعا در فیلم خوب نیستم. واقعا متنفرم ازش. بازی‌ام کاملا یک بعدی است. می‌توانم ببینم کاری که می‌خواستم با نقش انجام بدهم واقعا نتیجه نداده.»

کیت ویسنلت، «تایتانیک»

با وجود اینکه تایتانیک یکی از محبوبترین فیلم‌های تاریخ است و در جایگاه دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار دارد، کیت وینسلت حس خوبی نسبت به فیلم ندارد. چرا که نقش‌‍فرینی‌اش با واکنش‌های خیلی خوبی مواجه نشد. ویسنلت در حواشی نمایش‌های سه بعدی تایتانیک درباره‌ی ایفای نقش رز گفته بود:«هر صحنه‌ای که می‌بینم با خودم می‌گویم واقعا؟ واقعا؟ بیخیال اینطوری بازی‌اش کردی؟ وای خدای من. حتی لهجه‌ی امریکایی‌ام آن قدر بد است که اصلا نمی‌توانم بهش گوش بدهم.»

مگان فاکس:«ترنسفورمرها»

مگان فاکس هم علاقه‌ی خاصی به بازی‌اش در فیلم‌های «ترسفورمرها» ندارد. او هم خودش را مقصر می‌داند و هم کارگردان، مایکل بی را. آخرش هم در فیلمبرداری سومین فیلم توسط مایکل بی از سر صحنه اخراج شد. مگان فاکس درباره‌ی نقش آفرینی‌اش در «ترنسفورمرها» گفته:«اولین فیلم واقعی‌ام است و بازی‌ام صادقانه و واقع گرایانه نیست. فیلم بدی نبود. فقط من به کاری که کردم نمی‌توانم افتخار کنم. اما به هر حال زمانی که با مایکل بی کار می‌کنی قرار نیست تجربه‌ی بازیگری خاصی داشته باشی.»