بایگانی‌ها

باشگاه 500 میلیون دلاری‌ها

باشگاه 500 میلیون دلاری‌ها
باشگاه 500 میلیون دلاری‌ها

▪️«باربی» ساخته گرتا گرویگ تنها فیلمی نیست که در باکس آفیس رکورد شکست  و با فروش یک میلیارد دلاری روبرو شد. به گزارش سایت‌های کولایدر و سی ان ان فیلم «مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول» با بازی تام کروز در آستانه فروش جهانی پانصد میلیون دلاری است و «اوپنهایمر» ساخته کریستفر نولان بیش از پانصد میلیون دلار در جهان فروخته است.

 

به نظر می‌رسد که فروش «مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول» تحت تاثیر نمایش و پدیده «باربنهایمر»(نامی که رسانه‌ها برای باربی  و اوپنهایمر انتخاب کردند) قرار گرفت که همزمان به نمایش عمومی درآمدند. اما تریلر جاسوسی «ماموریت غیرممکن7» کماکان می‌فروشد. در مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی به 151 میلیون دلار رسید و در کل 493 میلیون دلار فروش جهانی داشته است. اما انتظارها از این قسمت از ماموریت غیرممکن بیشتر از قسمت‌های دیگر این چندگانه بود. بودجه ساخت 300 میلیون دلار بوده است که تحت تاثیر تاخیر در فیلمبرداری در دوران پاندمی هم قرار گرفت. قسمت ششم ماموریت غیرممکن که سال 2018 اکران شد، فروش 791 میلیون دلاری داشت و بیشترین فروش را در میان قسمت‌های دیگر ماموریت غیرممکن به نام خود ثبت کرد.

 

فیلم کریستفر نولان به گزارش سی ان ان چهارمین فیلم بیوگرافی است که توانسته با چنین استقبالی روبرو شود. این فیلم پس از  بوهمین راپسودی، مصائب مسیح و تک تیرانداز آمریکایی چهارمین فیلم پرفروش زندگی نامه ای است و  پرفروش ترین فیلم با درجه نمایش R در سال 2023 است.