بایگانی‌ها

بتمن بازنشسته می‌شود؟

بتمن بازنشسته می‌شود؟
بتمن بازنشسته می‌شود؟

چند وقتی است که شایعات بسیاری درباره‌ی جدا شدن بن افلک از جهان سینمایی دی سی مطرح شده است، خبری که هنوز تایید نشده. استودیو همواره روی این نکته تاکید کرده که بن افلک تنها کسی است که لباس بتمن را خواهد پوشید و شاید از قبل خوسته‌اند از هر گونه امکان چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

اما لحظه به لحظه امکان جدا شدن بن افلک بیشتر می‌شود. به نقل از هالیوود ریپورتر «لیگ عدالت» به احتمال زیاد آخرین حضور بن افلک در لباس بتمن خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد که افلک در فیلم «بتمن» مت ریوز حضور داشته باشد. این خبر شوک بزرگی برای طرفداران است و و زمان بندی بسیار بدی را به کمپانی برادران وارنر تحمیل می‌کند چرا که کامیک‌کان سن دیگو شروع شده و استودیو مجبور است خبرهای مهمی به طرفداران بدهد.

 اولین نشانه‌ی این جدایی زمانی بود که بن افلک از کارگردانی فیلم تنهای «بتمن» استعفا داد، سپس پس از چند ماه تایید شد فیلمنامه‌ای که افلک در کنار جف جانز برای فیلم «بتمن» نوشته توسط مت ریوز کارگردان جدید این فیلم کنار گذاشته شده.

نکته قابل توجه این است که بن افلک در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «در شب زندگی کن» در پاسخ به سیل سوالات درباره فیلم بتمن و جهان سینمایی دی سی به این نکته اشاره کرد که «بتمن علیه سوپر: طلوع عدالت» نمایش خوبی از شخصیت بتمن نبود. حالا این که انگیزه‌ی افلک از گفتن این حرف چه بوده مشخص نیست.

بدون شک کمپانی برادران وارنر باز روی این نکاه تاکید دارد که بتمن قطعا بن افلک است اما با توجه به شواهد به نظر می‌رسد بن افلک در فیلم‌های بعدی جهان سینمایی دی سی حضور نخواهد داشت و وارنر باید راهی برای خارج کردن معقولانه این شخصیت از داستان‌ها پیدا کند. تمام این‌ اتفاقات دقیقا زمانی رخ داده که استودیو در حال لذت بردن از اولین موفقیتش با «زن شگفت انگیز» بود تا همه شخصیت‌ها را در لیگ عدالت جمع کند.

در کنار تمام این اتفاقات ریوز درباره‌ی احتمال سه گانه شدن فیلم بتمن صحبت کرده است. با توجه به اتفاقات پیش آمده آینده‌ی جهان سینمایی دی سی در هاله‌ای از ابهام فرو رفته.

چندی پیش جرد لتو هم به این سوال که دوباره کی می‌توانیم جوکر را بر روی پرده سینما ببینیم پاسخ عجیبی داد: «‌صحبت کردن درباره‌ی جوکر مثل صحبت کردن درباره‌ی “باشگاه مشت زنی” است: مگر این که می‌خواهی دل و روده‌ات بیرون بریزد. جوکر شاید دلش بخواهد یک دفعه از کمد بیرون بپرد و شروع به خوشگذرانی کند.»