بایگانی‌ها

بتمن ضایع، بتمن نگران!

بدبینی مردم به سه گانه بتمن
بدبینی مردم به سه گانه بتمن

در هفته‌های آینده شاهد به نمایش درآمدن انیمیشن «لگو بتمن» خواهیم بود. اما خبرها و حاشیه‌های این ابرقهرمان معروف فقط محدود به نسخه لگویی‌اش نیست.

پیش از این اعلام شده بود که بن افلک علاوه بر بازی، نوشتن فیلمنامه و کارگردانی «بتمن» جدید را هم بر عهده خواهد داشت. اما خبرها و شایعاتی منتشر شد از فشار استودیو برای تولید هرچه سریع‌تر فیلم و عدم توجه به مشکلات فیلمنامه. افلک ساعاتی قبل در گفتگویی اعلام کرده که شرایط موردنظرش برای تولید فیلم فراهم نشده و هنوز از فیلمنامه رضایت کافی ندارد و در چنین وضعیتی حاضر نیست که برای کارگردانی بتمن پشت دوربین برود.

آخرین فیلم افلک «در شب زندگی کن» هم اخیرا اکران شده که واکنش‌های سردی را از جانب منتقدان به همراه داشته است. به گفته افلک بتمن فیلمی نیست که در تولید آن فرصتی برای اشتباه وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، مایکل کیتون هم پس از سال‌ها از پایان حضورش در نقش بروس وین و شوالیه تاریکی گفته است. در اواسط دهه‌ نود و بعد از موفقیت دو فیلم بتمن که تیم برتون با حضور مایکل کیتون ساخته بود، استودیو تصمیم گرفت که فضای فیلم‌ها را کمی شادتر کند و برای همین به سراغ جوئل شوماخر رفت. م

ایکل کیتون در گفتگویی که با هالیوود ریپورتر داشته گفته:  «از همان زمانی که فیلمنامه را خواندم و شوماخر گفت که چرا همه چیز اینقدر تیره است، فهمیدم که «بتمن برای همیشه» فیلم ضایعی است و حاضر نشدم در آن بازی کنم و همین‌طور هم شد.»

بتمن‌های جوئل شوماخر امروز طرفدار چندانی ندارد، اما در زمان خودش با استقبال مواجه شد و حتی منتقدانی مانند راجر ایبرت هم آنها را بهتر از فیلم‌های برتون دانستند!