بایگانی‌ها

بتمن و جوکر 8 سال بعد از «شوالیه تاریکی»

بتمن و جوکر 8 سال بعد از «شوالیه تاریکی»
بتمن و جوکر 8 سال بعد از «شوالیه تاریکی»

نزدیک به یک دهه از موفقیت همه‌جانبه «شوالیه تاریکی» زمان گذشته اما ردپای فیلم در رسانه‌ها و تاثیرش بر روی منتقدان هنوز کم‌رنگ نشده. در روزهای اخیر هم جوکر و هم بتمن فیلم خبرساز شده اند.

احتمالا دیگر نباید در فیلم‌های ابر قهرمانی به دنبال کریستین بیل گشت. کریستین که شهرت امروزش را مدیون بتمن‌های نولان و در ابتدا «بتمن آغاز می‌کند» است». به تازگی کریستین بیل در نمایش اولیه از فیلم جدیدش «پیمان» حضور پیدا کرده در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا دوباره در فیلم‌های ابر قهرمانی حضور میابد یا نه پاسخ داد:

«علاقه‌ای به انجامش ندارم، من تا به حال هیچ فیلم ابرقهرمانی ندیدم، نمی‌دانم این حرفم درست است یا نه اما فکر می‌کنم هست. به غیر از فیلم‌هایی که خودم بازی کرده‌ام و سوپرمن‌های نولان نمی‌توانم حتی یک فیلم ابرقهرمانی را که دیده‌ام  به یاد بیاورم .»

از سوی دیگر خواهر هیث لجر هم درباره مرگ این بازیگر و ایفای نقش جوکر اظهار نظر کرده است. کیت لجر چنین گفته: «هر چیزی که درباره جوکر مشخص می‌شد فقط ما را گیج‌تر می‌کرد. واقعیت این است که همه چیز درباره هیث کاملا متضاد حرف‌های بیرون است. او بسیار شوخ‌طبع بود و فکر می‌کنم تنها دوستان نزدیک و خانواده‌اش این را می‌دانستند. خیلی خوش می‌گذراند و اصلا به خاطر جوکر غمگین و افسرده نبود.»

چه طرفدار «شوالیه تاریکی» باشید و چه از منتقدان آن، این فیلم ابرقهرمانی برای خیلی از مخاطبان سینما به یک اثر کلاسیک تبدیل شده و داستان‌های پیرامون آن به‌این زودی‌ها تمامی ندارد.