بایگانی‌ها

برگزاری جشنواره فیلم فجر در زمان مقرر

تاخیر در اعلام فیلم‌های جشنواره فجر
تاخیر در اعلام فیلم‌های جشنواره فجر

امروز نشست خبری مجازی «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
«مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی جشنواره در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اولین حضور «طباطبایی‌نژاد» به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به فعالیت‌های او در عرصه مدیریتی سینمای ایران، به انتشار فراخوان این دوره طی روزهای گذشته اشاره کرد.

طباطبایی نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام کرد: سناریوهای مختلفی برای برگزاری این دوره رویداد پیش روی ما بود که انتخاب بهترین گزینه برای ما دشوار بود. از یک طرف اولویت ما حفظ سلامت همکارانمان است و از طرف دیگر جشنواره فیلم فجر نقطه امید ایران است.به مردم می گوییم در خانه بمانید ولی باید برای آنها محتوای فرهنگی هم داشته باشیم.

-فقط داوران جشنواره فیلم ها را خواهند دید و نظر می دهند و سیمرغ ها را در اختتامیه اهدا خواهند کرد. اگر در روزهای آینده وضعیت بهتر شود، آثار کاندیداهای هیات داوران را در مرحله اول برای اهالی سینما و رسانه نمایش داده می شوند و اگر شرایط ایمنتر شد برای مردم در سینماهای مردمی با ظرفیت 40 تا 50 درصدی نمایش خواهیم داد.

-جشنواره در زمان مقرر خودش آغاز می شود و همه برگزیدگان سینمای ایران در 22 بهمن معرفی می شوند.

اگر تا 12 بهمن شرایط برای نمایش برای منتقدان، اهالی رسانه و سینماگران فراهم شد برای آنها هم فیلم های کاندید بخش مسابقه را نشان می دهیم.

-اگر ایمن تر شد برای عموم مردم هم نمایش خواهیم داشت.
-سعی کردیم نظم و سامان هر ساله جشنواره را به هم نزنیم اما یک تفاوت های حداقلی داریم؛ چون جدول نمایش نداشتیم پس دیگر هیات انتخاب نداریم. همه آثار واجد شرایط حضور در جشنواره وارد بخش مسابقه می شوند و در همه بخش ها داوری می شوند پس دیگر بخش «نگاه نو» نداریم ولی سیمرغ بهترین فیلم اول را داریم.
-در بخش مستند مجموعه آثار مستند بلند که در همه بخش های «سینماحقیقت» می توانند در بخش رقابتی فجر هم شرکت کنند.
-در بخش فیلم کوتاه هم طبق روال چند سال قبل هستیم که از جمع فیلم های کوتاه برتر جشنواره فیلم کوتاه تهران داوری داریم.
-بخش مسابقه تبلیغات همانند سال های قبل خواهد بود.

-تعطیلی جشنواره ساده ترین گزینه بود ولی بهترین گزینه نبود.
-پیش بینی ما این است که در بخش سودای سیمرغ بین 40 تا 50 فیلم داشته باشیم.