بایگانی‌ها

بهترین فیلم‌های رابرت ردفورد

بهترین فیلم‌های رابرت ردفورد
بهترین فیلم‌های رابرت ردفورد

▪️رابرت ردفورد  روز هجدهم اوت هشتاد و هفت ساله شد.رابرت ردفورد متولد  هجدهم اوت سال1936 در سانتا مونیکا، کالیفرنیا است. پدرش  یک حسابدار بود. ردفورد تباری اسکاتلندی،انگلیسی و ایرلندی دارد. از سمت پدری جد او یک انگلیسی پروتسنانی بوده. او در دبیرستان دانش آموزی بدی بود. که خارج از کلاس درس الهام بخش هایش را پیدا کرد:، ورزش بسکتبال و هنر .پس از مدرسه در دانشگاه کلروادو یک سال و نیم تحصیل کرد. آنجا در رستورانی به نام سینک مشغول کار شد.او در آن دوره به شدت مشرو ب می نوشید.بنابراین بورسیه تحصیلی خود را از دست داد و از دانشگاه بیرونش کردند.سپس در موسسه پرت در بروکلین در رشته نقاشی تحصیل کرد. و در  آکادمی هنرهای نمایشی آمریکا که در شهر نیویورک بود ،ثبت نام کرد.

 

ردفورد در سال‌های 1950 بازیگری را روی صحنه و در تلویزیون در شهر نیویورک شروع کرد.نخستین حضورش در سینما نقش کوتاهی در فیلم «داستان بلند»(1960) بود. او سپس پله های شهرت و ترقی را یکی یکی پیمود. ردفورد یکی از بنیان گذاران جشنواره فیلم  ساندنس است. دختر او امی ردفورد کارگردان است.

 

 

از فیلم‌های خاطره انگیز رد فورد می‌توان اشاره کرد به بوچ کسیدی و ساندنس کید(1969)، تلکه(1973)، همه مردان رئیس جمهور(1976)؛زطبیعی(1984)، خارج از آفریقا(1985)،مسابقه تلویزیونی(1994)، نجواگر اسب(1998)، جاسوس بازی(2001)،شیرها برای بره ها(2007) و همه چیز گمشده(2013)