بایگانی‌ها

بهروز وثوقی و بهرام بیضایی می‌توانند به ایران بازگردند و کار کنند

 

افرادی چون بهروز وثوقی و بهرام بیضایی می‌توانند بازگردند و اگر بخواهند در چارچوب قانون کار کنند، فضای بازی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی با حضور در ویژه‌برنامه تلویزیونی «شب عیدی» که از شبکه دو با اجرای المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی روانه آنتن شده‌است، درباره بازگشت هنرمندان مهاجر قبل از انقلاب گفت: واقعیت این است که ما خیلی وقت‌ها محدودیتی نداریم و این هنرمندان در چارچوب قانون هم می‌توانند برگردند و کار کنند.

او افزود: چند وقت پیش مطرح شده بود آقای بهرام بیضایی دوست دارند فیلم بسازند، شخصا خواستم از او دعوت کنم و بگویم تشریف بیارید و برگردید ایران و فیلم‌تان را بسازید.

خزاعی اذعان داشت: بیضایی بعداز دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد یعنی در دوره حسن روحانی مهاجرت کردند و اکنون می توانند بازگردند و هیچ ممانعتی وجود ندارد.

رییس سازمان سینمایی ضمن بیان اینکه اگر هنرمندان قبل از انقلاب مشکل خاص قانونی نداشته باشند، می توانند برگردند و کارشان راانجام دهند، گفت: ما در سازمان سینمایی یا وزارت ارشاد درخواست‌های متعددی داریم و مخصوصا اخیرا که بسیاری از هنرمندان درخواست دادند تا بازگردند.

او ضمن اشاره به اینکه افرادی چون بهروز وثوقی و بهرام بیضایی می‌توانند بازگردند، بیان کرد: هنرمندان در ابتدا شرایط شان بررسی می‌شود و اگر بخواهند در چارچوب قانون کار کنند، فضای بازی وجود دارد و اینگونه نیست که نتوانیم آثار آن‌ها را ببینیم.

خزاعی در پایان درباره وضعیت سینما در سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشت، اما از سال‌های پر افتخار سینمای ایران چه در حوزه مخاطب، چه در حوزه، اقتصاد و چه در حوزه زیرساخت آن بود. بالاخره ۲۸ و نیم میلیون نفر به سینما رفتند و از لحاظ تعداد مخاطب رکورد این ۲۳ سال شکسته شده است. همچنین تقریبا هزار و سیصد میلیارد تومان فروش سینما بوده‌است که سیصد درصد افزایش وجود داشته و در حوزه زیر ساخت نیز ۳۸۵ سالن طی دو سال افتتاح شد.