بایگانی‌ها

به دنبال یک زن قدرتمند

به دنبال یک زن قدرتمند
به دنبال یک زن قدرتمند

تور تبلیغاتی «سه بیلبرد بیرون ابینگ میسوری» روز جمعه با نمایش افتتاحیه آن در سالن «نویه‌هاوس هالیوود» لس‌آنجلس آغاز شد. در این برنامه مارتین مک‌دونا و گروه بازیگران فیلم نیز حاضر بودند و پس از نمایش فیلم به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

فیلم داستان زنی (فرانسیس مک دورمند) را روایت می‌کند که با حالی مستاصل به سراغ پلیس می‌رود تا به پرونده قتل و تجاوز جنسی به دخترش رسیدگی شود. او سه بیلبرد در کنار جاده‌ی اصلی را کرایه می‌کند و روی آن‌ها جملاتی می‌نویسد تا توجه افسر ارشد پلیس (وودی هارلسون) را مجددا به این پرونده معطوف کند. این فیلم که از بازی سم راکول و پیتر دینکلیج نیز بهره می‌برد، نخستین بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و علاوه بر نامزدی جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم‌نامه را نیز به دست آورد. فیلم همچنین در جشنواره تورنتو نیز توانست برنده جایزه فیلم برگزیده تماشاگران شود. این جوایز «سه بیلبرد…» را به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های رقابت برای دریافت اسکار تبدیل کرده است.

مک‌دونا در شب افتتاحیه نیز صحبت‌هایی درباره فیلم داشت. او درباره طراحی فیلمنامه و شخصیت اصلی اظهار داشت: «من می‌خواستم کاراکتر زن اصلی بسیار قوی باشد. من چیزی شبیه ماجرای فیلم را هفده سال و در سفری به ایالت‌های جنوبی آمریکا دیدم. برایم جالب بود کسی که آن‌قدر خشمگین است که این بیلبردها را نصب می‌کند، چطور آدمی می‌تواند باشد. زمانی که تصمیم گرفتم زن در این قصه، یک مادر باشد، داستان دیگر خودش روی کاغذ آمد.»

فیلم ترکیبی است از درام و کمدی سیاه و در عین‌حال با مسائل اجتماعی روز مانند تبعیض نژادی، بی‌رحمی پلیس و نارضایتی از اجرای قانون نیز سروکار دارد. «سه بیلبرد بیرون ابینگ، میزوری» نمایش محدود خود را از 10 نوامبر آغاز کرده و از 22 نوامبر به صورت گسترده در سراسر جهان اکران خواهد شد.