بایگانی‌ها

بیست سال انتظار/ ماجرای ساخته شدن قسمت دوم «فرار مرغی»

▪️کارگردان «فرار مرغی دو» می‌گوید بیست سال طول کشید تا توانست قسمت بعدی را بسازد.سَم فل کارگردان 57 ساله پس از موفقیت «فرار مرغی» در سال 2000 حدود بیست سال تلاش کرد تا به یک طرح برای قسمت جدید برسد.

🔹قسمت اول درباره گروهی از مرغ‌ها و یک خروس پیر در مزرعه‌ است .مزرعه را خانم تویدی بی‌رحم و شوهر او آقای تویدی اداره می‌کنندو آن‌ها هر مرغی که دیگر قادر به تخم‌گذاری نیست می‌کشند. مرغ‌ها اغلب سعی می‌کنند فرار کنند اما همیشه دستگیر می‌شوند. خانم تویدی که از سود ناچیز مزرعه ناامید شده، یک دستگاه تبدیل مرغ به پای گوشت سفارش می‌دهد و….اما چرا بیش از بیست سال فاصله زمانی بین ساخت دو قسمت به وجود آمد؟ سم فل علتش را رویکرد انیمیشن استاپ-موشن می‌داند که ساخت انیمیشن با این روش یک عملیات بزرگ است.

🔹«عملیات بزرگی است. وقتی آردمن را با استودیوهای بزرگ مقایسه کنید، استودیو بزرگی نیست. می دانید، آنها دو یا سه خط تولید انیمیشن دارند، می توانند سه فیلم بلند را [همزمان] بسازند. آنها به وضوح قصد داشتند یک فیلم والاس و گرومیت بسازند که این کار را انجام دادند که شگفت انگیز و درخشان بود. من در طول دهه ها، در 20 سال گذشته جلسات متعددی رفتم. همیشه می خواستم قسمت دوم را بسازم. اما زمان زیادی طول کشید تا داستانی پیدا کنم، داستانی که ارزش فصل بعدی را داشته باشد.»

🔹به گزارش دنیای تصویر آنلاین ، قسمت جدید «فرار مرغی» به مرغ‌هایی به نام جینجر و راکی تمرکز می‌کند که به مزرعه جدیدی گریخته اند و بزودی جان آن‌ها با تهدید جدیدی روبرو می‌شود. قسمت نخست «فرار مرغی» پرفروش‌ترین انیمیشن استاپ-موشن(تک فریم) در تاریخ سینما است. قسمت جدید را نتفلیکس پخش می‌کند و سم فل امیدوار است که فیلم بتواند مخاطب گسترده تری را از اقصی نقاط جهان جلب کند.او بیشتر به این موضوع توجه می‌کند تا به فروش هفته‌های نخست در سالن‌های سینما توجه داشته باشد.