بایگانی‌ها

تاثیر «جنگ ستارگان» بر یازده سپتامبر

تاثیر «جنگ ستارگان» بر یازده سپتامبر
تاثیر «جنگ ستارگان» بر یازده سپتامبر

نویسنده‌ها، پیشگویان خوبی برای آینده هستند. اتفاقی که در رمان «کنیزنامه» افتاده بود و به نوعی رخداد 11 سپتامبر 2001 در داستان پیش‌بینی شده بود. حالا مارگارت اتوود در مصاحبه‌ای با ورایتی گفته که معتقد است حملات 11 سپتامبر بیش از هرچیزی تحت تاثیر جنگ‌های ستاره‌ای انجام شده است. او درباره امکان تاثیرپذیری از رمان او ابراز داشته: «من فکر نمی‌کنم طراحان حمله 11 سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی از “کنیزنامه” برای این کار الهام گرفته باشند. بلکه اتفاقا به‌نظرم تروریست‌ها ایده را از “جنگ‌های ستاره‌ای” برداشته‌اند. اگر یادتان باشد در پایان فیلم نخست دو هواپیما بین چیزی (منظور سیاره مرگ است) حرکت می‌کنند و آن را منفجر می‌کنند. تنها تفاوت آنجاست که در “جنگ‌های ستاره‌ای” هواپیماها پس از انفجار از معرکه فرار می‌کنند.»

آتوود ادامه می‌دهد: «بعد از واقعه 11 سپتامبر، [دولت] گروهی از فیلمنامه‌نویسان هالیوود را استخدام کرد تا برایشان پیش‌بینی کنند ماجراهای بعدی چگونه خواهد بود. نویسنده‌های سبک علمی-تخیلی در پبش‌بینی آینده استاد هستند. مطمئنا همه پیش‌بینی‌هایشان به حقیقت نمی‌پیوندد، اما می‌توانند سناریوهای “چی میشه اگه …” جذابی بنویسند.»

آتوود در سریال موفق «کنیزنامه» شبکه هولو علاوه بر نگارش رمان محل اقتباس، وظیفه تهیه‌کنندگی اجرایی را نیز عهده دار است. سریالی که فصل دوم آن از 26 آوریل روی این سرویس استریم آنلاین منتشر خواهد شد.