بایگانی‌ها

دختران دبیرستانی و امیال حیوانی

دختران دبیرستانی و امیال حیوانی
دختران دبیرستانی و امیال حیوانی

فیلم «آوا» اولین فیلم بلند صدف فروغی، در جشنواره فیلم تورنتو توجهات را به خود جلب کرد و حالا در فستیوال فیلم «کارگردانان جدید/ فیلم‌های جدید» شهر نیویورک حضور دارد.

فیلم روایت زندگی یک دختر نوجوان در تهران امروز است که در دوران بلوغ دچار درگیری‌هایی با خانواده و مدرسه خود می‌شود. منتقد پلی‌لیست در نقد خود فیلمبرداری بصری و درخشان سینا کرمانی‌زاده و کار مدیر هنری فیلم سیامک کاری‌نژاد را ستوده است. اما از سوی دیگر گفته که در بخش‌هایی از فیلم انگار که هیچ اتفاقی نمی‌افتد، هرچند که به این نکته اشاره کرده که تم بلوغ زنانه می‌تواند واقعا خفقان‌آور و غیرزیبا باشد و این تم در فیلم حضور موثر دارد.

از نظر منتقد ورایتی مهمترین نکته فیلم، استعداد‌های آینده‌داری هستند که در این فیلم حضور دارند از جمله خود صدف فروغی و ماهور جبیری که در نقش آوا ایفای نقش می‌کند. و اینکه فیلم یکی از بهترین تصویر‌ها را در چند سال اخیر از بلوغ زنانه تصویر می‌کند و دیدنش برای طرفداران فیلم‌های هنری ضروریست.

این فیلم به مانند محصولاتی از این جنس در سال‌های اخیر ایران با کمک‌های نهادهای فرهنگی خارجی از جمله موسسه فیلم دوحه و انجمن فیلم کانادا  تامین شده است.