بایگانی‌ها

تاثیر کرونا بر قوانین اسکار

نامزدهای اسکار 2022 اعلام شد
نامزدهای اسکار 2022 اعلام شد

آکادمی علوم و هنر سینمایی دست به تغییر یک قانون دیگر زد و فیلم‌هایی که به صورت «درایو این/ سینما ماشین» اکران می‌شوند، واجد شرایط شناخته خواهند شد.
.
فیلم‌های به نمایش درآمده در پلتفورمها و به صورت آنلاین نیز چندی پیش واجد شرایط شناخته شدند به شرطی که برای نمایش آنلاین برای اعضای آکادمی در سایت مخصوص نمایش آنلاین اعضا قابل دسترسی باشند.
به گزارش هالیوود ریپرتر اگر فیلم روزی یکبار به صورت «سینما ماشین» اکران شده باشد، واجد شرایط شرکت در اسکار است. این در حالی است که برای فرمت های نمایشی دیگر سه بار در روز باید نمایش داشته باشند
پس از نخستین موج ویروس کرونا اسکار قوانین خود را برای مراسم ۲۰۲۱ تغییراتی داد. حتی زمان برگزاری اسکار نیز برخلاف سال های دیگر تغییر کرد.
در همین راستا و پس از بازگشایی سالن های سینما دو تغییر جدید در قوانین اعمال شده است:
1. فیلم هایی که برای اکران سالن‌های سینما در نظر گرفته شده اند ، اما در ابتدا از طریق پخش آنلاین ، سرویس VOD یا پخش دیگر در دسترس قرار می گیرند ، با قرار دادن فیلم در سایت نمایش فیلم آکادمی برای اعضای آکادمی ظرف 60 روز پس از پخش فیلم / پخش VOD ، واجد شرایط می شوند.

2. فیلم ها ممکن است واجد شرایط اکران سنتی (سالن ها) باشند ، و یک دوره هفت روزه را در یکی از شش شهر واجد شرایط (لس آنجلس ، نیویورک ، سانفرانسیسکو / منطقه bay area ، شیکاگو ، میامی ، آتلانتا) نمایش داده شوند و باید ، حداقل سه بار در روز نمایش داده شوند و حداقل یک نمایش روزانه از ساعت 6 عصر تا 10 شب داشته باشند. بعلاوه نمایش فیلم ها به صورت «درایو این سینما/ سینما ماشین» در این شهرها اکنون واجد شرایط هستند ، با این حال ، شرط نمایش سه بار در روز به یک بار در روز در این حالت تنظیم می شود. فیلم هایی که اکران در سالن های سینما داشته اند ، لازم نیست ظرف 60 روز به اتاق نمایش آکادمی ارسال شوند – این اختیاری است.