بایگانی‌ها

تارانتینو و «روزی روزگاری در هالیوود»

تارانتینو و «روزی روزگاری در هالیوود»
تارانتینو و «روزی روزگاری در هالیوود»

این خبری است که خوره‌های سینما ماه‌ها انتظارش را می‌کشیدند: کوئنتین تارانتینو فیلم بعدی خود را با بازیگران موردنظرش یعنی برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو می‌سازد. عنوان فیلم هم ساعاتی قبل اعلام شد: «روزی روزگاری در هالیوود».

داستان درباره ریک دالتون (دی‌کاپریو) بازیگر یک سریال وسترن قدیمی و بدلکارش کلیف بوت (پیت) است که در همسایگی شارون تیت (همسر رومن پولانسکی) زندگی می‌کند. ریک و کلیف مدت‌ها است که از بازی پرت افتاده‌اند، کسی آنها را در هالیوود جدی نمی‌گیرند و برای بازگشت دوباره به صنعت نمایش به در و دیوار می‌زنند. اما همسایه آنها خیلی زود معروف شده و در کانون توجه قرار دارد. ماجرا در هالیوود سال 1969 اتفاق می‌افتد و قتل تیت توسط فرقه منسون زندگی این بازیگر نه‌چندان سرشناس را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته خود تارانتینو نگارش این فیلمنامه هفت سال زمان برده و درباره هالیوودی است که دیگر وجود ندارد. نهمین ساخته بلند تارانتینو برای او به نوعی یک بازگشت به خانه محسوب می‌شود؛ تارانتینو بعد از سه فیلم اولش که او را به شهرت رساند فضاهای دیگری را برای روایت داستان‌هایش انتخاب کرد و حالا بعد از سال‌ها می‌خواهد درباره شهر و دوره‌ای فیلم بسازد که کودکی‌اش را در آنجا گذرانده.

علاوه بر پیت و دی‌کاپریو، از نام‌های بزرگ دیگری همچون آل پاچینو، جنیفر لارنس و مارگو رابی به‌عنوان گزینه‌های دیگر تارانتینو برای ایفای نقش‌های اصلی نام برده شده است.

«روزی روزگاری در هالیوود» که اولین فیلم تارانتینو بدون حضور هاروی واینستاین در مقام تهیه‌کننده است، آگوست 2019 به نمایش در خواهد آمد. فیلم در سونی تولید می‌شود و با توجه پیش‌بینی‌ها و البته حضور ستارگان پرآوازه برای موفقیت باید به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه تارانتینو تبدیل شود.

هم پیت و هم دی‌کاپریو پیش از این سابقه همکاری با تارانتینو را داشته‌اند ولی این اولین باری است که کنار هم در یک فیلم جلوی دوربین می‌روند.