بایگانی‌ها

تازه‌ترین خبرها از جشنواره کن

تازه‌ترین خبرها از جشنواره کن
تازه‌ترین خبرها از جشنواره کن

خبری که پیشتر به صورت حدس و گمان مطرح می‌شد و آن حضور باز لورمان با فیلم «الویس» در جشنواره کن بود، تایید شد. و بازیگران فیلم شامل تام هنکس،استین باتلر و اولیویا دی‌جونگ در ساحل کروزات حضور بهم خواهند رساند. «الویس» داستان زندگی و موسیقی الویس پریسلی را از لنز رابطه پیچیده او با مدیر برنامه های جذابش کلنل تام پارکر(تام هنکس) می‌نگرد. باز لورمان فیلمساز استرالیایی پیشتر در جشنواره کن با فیلم‌هایی مانند «مولن روژ»(2001)؛ «گتسبی بزرگ»(2013) در بخش مسابقه اصلی حضور داشته است. در سال1992 با Strictly Ballroom توانست در بخش نوعی نگاه حضور پیدا کند و توجهات را جلب کرد.

پیشتر نمایش فیلم «تاپ گان:ماوریک» با حضور تام کروز در جشنواره فیلم کن و بزرگداشتی برای تام کروز به طور رسمی اعلام شد.
.
یکی از فیلم‌هایی که حضورش در جشنواره کن با پیش بینی روبرو شده، بود، فیلم جدید دارن آرونوفوسکی«نهنگ» با بازی براندن فریزر بود . فیلمبرداری «نهنگ» ژوئیه سال گذشته به پایان رسیده است اما شنیده شده که فیلم در جشنواره کن اکران نمی‌شود بلکه راهی جشنواره ونیز خواهد شد که شش ماه دیگر برگزار می‌شود.
دارن آرونافسکی پس از «مادر» با بازی جنیفر لورنس فیلم دیگری نساخته است. این فیلم سال 2017 ساخته شد که عملا یک دو قطبی میان منتقدان ایجاد کرد. آرونوفسکی تاکنون با پنج فیلم در جشنواره ونیز حضور داشته است و چهره شناخته شده ای در لیدو است.
‌.
از میان مستندها می‌توان امید داشت تا «بووی» ساخته برت مورگان(براساس زندگی دیوید بووی)،«همه آن نفس‌ها»(شنک سن) (با موضوع آلودگی های زیست محیطی) در کن به نمایش درآید.
.
از فیلم‌های فرانسوی گمانه زنی ها شامل فیلم «وقایع نگاری یک رابطه موقت»(امانوئل موره)،«خواهر و برادر»(آرنو دپلشین)،«دون ژوان»(سرژ بوزن)،«پنج شیطان»(لئا میسیوس)،«یک صبح نازنین»(میا هانسن -لووه)،«خداحافظ پاریس»(آلیس وینوکور)،«ستارگان در ظهر»(کلر دنی) می‌شود
.
فیلم جدید علی عباسی کارگردان سوئدی ایرانی،«عنکبوت مقدس» یکی از فیلم هایی است که احتمال می رود در جشنواره کن رونمایی شود.