بایگانی‌ها

تجلیل از دانیل کریگ

تجلیل از دانیل کریگ
تجلیل از دانیل کریگ

بفتا ، با پشتیبانی «تی سی موبایل/ TCL Mobile» ، شب گذشته بزرگداشتی برای کارنامه کاری دانیل کریگ در تلویزیون ، تئاتر و سینما در اودئون لوکس، میدان لستر برگزار کرد. کریگ در بحث گسترده ای با ادیت بومن ، به برخی از برجسته ترین پروژه های خود از جمله «چاقوهای آخته»،«کیک لایه‌ای/ Layer Cake »(2004) و همچنین آخرین حضورش در نقش جیمز باند در فیلم«زمانی برای مردن نیست»ساخته کری فوکوناگا پرداخت.

این بازیگر مشهور همچنین در مورد چالش‌های اولیه کار خود ، گذار از تلویزیون به سینما ، همکاری با استیون اسپیلبرگ و راجر میشل فقید ، اهمیت دیدن دوباره فیلم ها بر روی صفحه نمایش بزرگ و توصیه هایش برای بازیگران مشتاق و جوان صحبت کرد.

کریگ یکی از اولین خاطرات خود از دیدن فیلم ها و تاثیر بصری آنها را به یاد آورد:
« من در یک شهر کوچک در The Wirrall زندگی می کردم و تنها یک سینما وجود داشت ،منظور من یک سینمای بسیار کوچک است ، و تمام فیلم هایی که به شهر ما می رسید پنج بار در سراسر کشور قبلا نمایش داده شده بود. پیش از اینکه به ما برسند من فکر می کنم بلیدرانر را در این سینما تماشا کردم و با خودم گفتم که چگونه هر فریم با جلوه های بصری امیخته شده است و وقتی وارد عرصه سینما شدم ، مجذوب این موضوع بودم که جلوه های بصری چه نقش مهمی را بازی می‌کند.»

کریگ با توجه به پروژه های اولیه او و اینکه چگونه فیلمی مانند «کیک لایه‌ای»مسیر او را به عنوان بازیگر تغییر داد ، گفت:
« این فیلم علاوه بر اینکه یک لحظه مهم برای سینمای بریتانیا رقم زد ، احساس می کردم که یک لحظه واقعی برای حرفه من بوده است ، زیرا به نوعی یک گام بیشتر در عرصه سینمای جریان اصلی بود.»

دانیل کریگ می.گوید که هیچ وقت فیلم‌های قدیمی خود را تماشا نمی‌کند. توصیه دانیل کریگ به کسی که تازه بازیگری را در سینما شروع کرده این است:«فقط مقابل دوربین برو. فقط کار خودت را انجام بده.»