بایگانی‌ها

تغییرات در جشنواره برلین /رئیس داوران این دوره مشخص شد

▪️مدیر جدید جشنواره برلین انتخاب شد. به گزارش دنیای تصویرآنلاین و به نقل از ورایتی خانم تریشیا تاتل ، مدیر پیشین جشنواره فیلم لندن به عنوان مدیر جدید جشنواره برلین انتخاب شد. او کار خودش را از سال آینده میلادی آغاز می‌کند.

تاتل جایگزین ماریت ریسنبیک و کارلو چاتریان می‌شود. این دو از سال 2020 در جشنواره برلین به عنوان مدیر اجرایی و هنری به کار مشغول شدند. آن‌ها پس از برگزاری این دوره از جشنواره از کار خود برکنار خواهند شد. جشنواره برلین پس از جشنواره کن دومین رویداد جشنواره‌ی بزرگ دنیا است که میزبان بازار فیلم اروپا هرساله می‌شود. تاتل به مدت پنج سال مدیر جشنواره فیلم لندن بود و تماشاگران این جشنواره در این پنج سال به لحاظ آماری دوبرابر شد. او سال 2022 از مدیریت جشنواره کنار رفت.

▪️لوپیتا نیونگو، بازیگر برنده جایزه اسکار، رئیس داوران بین‌المللی جشنواره فیلم برلین 2024 شد. نیونگو برای بازی در «دوازده سال بردگی» ساخته استیو مک‌کوئین توانست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل و جوایز متنوع دیگری شود. نیونگو که تباری کنیایی-مکزیکی دارد دومین زنی است که به عنوان رئیس داوران جشنواره برلین در تاریخ برگزاری برلیناله انتخاب شده است.

🔹نیونگو در پاسخ به این انتخاب گفت:«من مشتاقانه منتظر تجلیل و تماشای آثار برجسته فیلمسازان از سراسر جهان هستم.» نیونگو در سریال «مکان ساکت:روز اول» ایفای نقش کرده که اسپین‌آف فیلم «مکان ساکت» است و سال آینده پخش می‌شود.همچنین او تهیه‌کننده اجرایی فیلم «خداحافظ جولیا» ساخته محمد کردفانی و محصول کشور سودان است که نماینده کشور سودان در اسکار امسال خواهد بود.