بایگانی‌ها

تغییر زبان عشق!

تغییر زبان عشق!
تغییر زبان عشق!

کاجول بازیگر قدیمی سینمای هند عقیده دارد که ژست‌های عاشقانه قدیمی مانند نامه نگاری، انداختن پیام یا رفتن درب منزل محبوب در سینمای مدرن دیگر رمانتیک نیست و سینمای امروزه بازتاب  دهنده تحولات عاطفی شده است. کاجول که با نقش سیمران در فیلم« داماد عاشق عروس را می‌برد/Dilwale Dulhania Le Jayenge» مقابل شاهرخ خان  در سال 1995 کاراکتری عاشقانه را برای علاقمندان به تصویر درآورده سی سال پس از این فیلم در داستان های هوس 2  Lust Stories 2 در داستانی مدرن از روابط عاطفی و پیچیدگی‌هایش مقابل دوربین ظاهر شده است.

 

او می‌گوید:«زبان عشق تغییر کرده و سینما آن را بازتاب می‎دهد. چیزهایی که در سال‌های 1990 به عنوان اشتیاق وعشق تلقی می‌شد امروزه احمقانه  و مزاحمت تلقی می‌شود. اگر کسی پانزده نامه برای شما بنویسید و ده بار زنگ در خانه شما را بزند یا سی تا پیام برای تان بفرستد بیشتر شبیه یک مزاحم جلوه می کند که باید از شما دور بماند. این تعریف امروزی است.»

 

فیلم Lust Stories 2 از چند داستان تشکیل شده و آشی دوآ  و   رانی اسکروالا تهیه کننده قدیمی آن را برای نتفلیکس تهیه کرده است. قسمت اول داستان های هوس سال 2018 در نتفلیکس پخش شد. کاجول در قسمت دوم در بخشی ایفای نقش می کند که آمیت شارما کارگردانی کرده است. او می گوید که وقتی در چنین فیلمی بازی می‌کنی باید به گروه اعتماد کنی. کاجول  می گوید سال 2010 متوجه شد که دیگر نمی تواند به فیلم های فرمول شده و کلیشه ای چسبید چراکه  تماشاگران افق دید گسترده تری پیدا کردند:« من متوجه شدم که دیگر فرمول های قدیمی موفق نیست چون همه سینمای بهتری با بازیگران بهتری را دارند نسبت به آنچه شما می سازی، تماشا می کنند.» به همین خاطر او رویکرد خود نسبت به بازیگری را تغییر داد.  

 

«سینمای جهان در حال ظهور در هند است… اوایل مردم فقط فیلم هندی می دیدند و بنابراین بازیگران را به همتایان خودشان در هند مقایسه می کردند. اما من متوجه شدم دیگر چنین روش های کارکرد ندارد. باید متحول شد، خود را از نو آفرید. در غیراینصورت در دنیای امروزه بازیگری بی ربط خواهی بود.»