بایگانی‌ها

تقدیر اکران از آلن دلون

حمایت آلن دلون از اوکراین
حمایت آلن دلون از اوکراین

سفارت اکراین در پاریس روز جمعه با قدردانی از حمایت آلن دلون ستاره سینما در مواجهه با تهاجم روسیه اعلام کرد که اکراین بالاترین نشان شایستگی خود را به آلن دلون بازیگر فرانسوی 88 ساله که با بیماری دست و پنجه نرم می کند اعطا می کند. در بیانیه سفارت اکراین آمده است:«از نخستین روز جنگ دلون بارها از اکراین حمایتش را بیان کرد. برای ما ، این یک سمبول است، اهمیت دارد.»

🔹 دلون در سال 2022 با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که خود بازیگر بوده، شخصا گفت وگو کرد و همچنین در یک برنامه تلویزیونی اشعار و متن‌هایی از تاراس شوچنکو شاعر اکراینی را خواند. سفیر فرانسه خبر را در شبکه تی وی پنج اعلام کرد و گفت:« آقای دلون، آلن عزیز، می‌دانم که در شرایط چندان خوبی به سر نمی‌برید. خواستم به شما بگویم که تنها نیستید. شما تحسین‌کنندگان فراوانی دارید و مردم شما را دوست دارند. من و مردمم همیشه کنار شما هستیم.»

🔹آلن دلون بازیگر مشهور سینمای فرانسه از سال 2019 و پس از سکته مغزی در شرایط جسمانی خوبی به سر نمی‌برد و از ماه ژانویه تحت حمایت قانونی برای تصمیم‌گیری‌ها قرار گرفته است. او چندی پیش کانون اختلافات خانوادگی بین فرزندانش بود.