بایگانی‌ها

تنفر هیچکاک از اسپیلبرگ

تنفر هیچکاک از اسپیلبرگ
تنفر هیچکاک از اسپیلبرگ

▪️باوجودی که استیون اسپیلبرگ برخورد با جان فورد را در «خانواده فیبلمن» روایت کرد اما او هیچ‌گاه موفق به دیدار آلفرد هیچکاک، یکی از فیلمسازان محبوب خود نشد.

 

گفته شده اسپیلبرگ از این که هیچ وقت نتوانست هیچکاک را در دوران زنده بودنش(او سال 1980 درگذشت) ملاقات کند، عمیقا دلسرد شده بود. در کتاب صوتی «داستان های هالیوود» استفن شوشت توضیح می‌دهد که عادت روزانه هیچکاک به واسطه حضور یک مرد جوان مزاحم که اطراف لوکیشن آخرین فیلم او «توطئه خانوادگی»(1976) پرسه می‌زد، بهم ریخته بود.

به گزارش ایندیپندنت گفته شده کارگردان «روانی» یکی از اعضای تیم تولید خود را صدا می‌زند تا مزاحم را از محل فیلمبرداری بیرون بیاندازد. به روایت شوشت این مزاحم اسپیلبرگ جوان بود که پس از موفقیت فیلم «آرواره ها» مضطربانه می خواست با یکی از الگوهای خود در فیلمسازی ملاقات کند.

هیچکاک بارها درخواست ملاقات با اسپیلبرگ را رد کرد حتی استیون ده سال پیشتر در دوران فیلمبرداری «پرده پاره» تلاش کرده بود هیچکاک را ببیند.

بروس درن، بازیگر آمریکایی که در دو فیلم با هیچکاک همکاری داشته که شامل فیلم مارنی می‌شودمی‌گوید تلاش کرده تا هیچکاک را به دیدار با اسپیلبرگ راضی کند.

«گفتم شما الگوی او هستی. فقط می خواهد پنج دقیقه کنار شما بشیند و گپ بزند.» اما هیچکاک نمی‌پذیرد. درن اضافه می کند:« هیچکاک گفت که او همانی نیست که فیلم ِ ماهی(منظور آرواره ها) را ساخت؟… هرگز نمی نشینم و با او همصحبت نمی‌شوم.چون نگاهش کردم احساس کردم شبیه یک  هرزه است.. نمی توانم بشینم و با جوانی حرف بزنم که فیلم ماهی ساخته… حتی نمی توانم به او دست بدهم.»