بایگانی‌ها

جادوگری یاد بگیرید! داستان هری پاتر به واقعیت تبدیل می‌شود؟!

در «فرزند نفرین شده» بازی نمی‌کنم
در «فرزند نفرین شده» بازی نمی‌کنم

ترجمه:مبینا روشن بین

دنیای تصویرآنلاین-دانشگاه ملی ِ حقوق در کلکته ،گذراندن ِیک دوره از اصول قانونیِ دنیای جادوگری را پیشنهاد کرده است.

طبق  گزارش در روزنامه «گاردین» ،«شویو کومار گوها»، یک استادیار در دانشکده، دوره ای تحت عنوان ( رابطه ی بین ادبیات داستان فانتزی و قانون ) طراحی کرده است.مطالعاتِ اولیه ی مورد نیاز برای این دوره ،تمامی کتاب های نوشته شده توسط « جی.کی.رولینگ» در دنیای هری پاتر است.

روزنامه گاردین در ادامه می‌نویسد برنامه ی آموزشی درمورد مبحث هایی همچون (نفرین وشکنجه های غیرقابل بخشش،قتل،تصرف دیگری،قوانین  بازی کوئیدیچ و قتل عام توسط سیریوس بلک) تمرکز می کند.

با پنهان شدن زیر ردای جادوگری ، این درس نگاهی دارد انتقادی  به تفکراتِ و مشکلات اجتماعیِ هندی ها.مشکلاتی مانند تبعیض نژادی، شکنجه و برده داریِ مدرن.

کومار  گفته است:«هم اکنون در هندوستان وضعیت سیاسی دوپاره وجود دارد. من تمایلات سیاسی خودم را دارم ولی مطرح کردن آنها در کلاس  نامناسب خواهند بود.پس من در تلاش هستم مواردی را به کار بگیرم که دانشجویان، پیش داوری نداشته باشند.

همه دانشجویان ما باور دارند تبعیض ِ بیان شده در دنیای هری پاتر نادرست است.اما در دنیای واقعی مواردی است که برخی آن را تبعیض می دانند در صورتی که برخی دیگر این گونه فکر نمی کنند.

این دوره بررسی می کند که چگونه موجوداتی مانند مشنگ ها ،پری‌ها و غول‌ها اجتماعِ محرومی را در جامعه ی اصلی نشان می دهند .همچنین روشن می کند که روزنامه ی «دیلی پروفیت» چگونه می تواند به یک روزنه ی پروپاگاندا در هری پاتر تبدیل شود.