بایگانی‌ها

جارموش:«مردگان نمی‌میرند» سیاسی نیست

جارموش:«مردگان نمی‌میرند» سیاسی نیست
جارموش:«مردگان نمی‌میرند» سیاسی نیست

دنیای تصویر آنلاین-فیلم افتتاحیه جشنواره کن «مردگان نمی‌میرند» ساخته جیم جارموش، فیلمی کمدی با موضوع زامبی‌هاست که منتقدان را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرده است. اوون گلایبرمن در ورایتی  در نقدی منفی می‌نویسد که فیلم با خوداگاهی بی‌هیجانی فرهنگ داخلی آمریکا ،جامعه متوسط آمریکا و نگرش در هزاره جدید را هجو می‌کند.و در ادامه گلایبرمن فیلم را کم‌بهای نومیدکننده دانست. دیوید ارلیش در ایندی وایر عقیده دارد که فیلم با سمبول‌های زامبی نامیرایش ترامپ را هدف قرار می‌دهد و   در ادامه به دیالوگی از فیلم اشاره می‌کند:«در حال حاضر هیچ چیزی عادی اتفاق نمی‌افتد.» رابی کالینز در تلگراف نگاه طنز فیلم را تحسین کرده است.

اما جیم جارموش روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی «مردگان نمی‌میرند» اعلام کرد که فیلمش سیاسی نیست.او که شب گذشته جشنواره کن را افتتاح کرد و واکنش منتقدان را درباره فیلم خود را خوانده بود درباره نشانه‌های سیاسی «مردگان نمی میرند» گفت که در دوران فیلمبرداری به این نکات فکر نمی کرده است. اما جارموش تاکید داشت که مردگان نمی‌میرند واکنشی است به خطر زیست محیطی که کره زمین را تهدید می‌کند.

«مردگان نمی‌میرند» از چهاردهم ماه ژوئن در آمریکای شمالی به نمایش عمومی درخواهدآمد. «مردگان نمی‌میرند» متاثر از فیلم‌های زامبی جرج رومرو است  و توسط کمپانی فوکوس پیکچرز به نمایش عمومی درمی‌آید.

با وجودی که منتقدان واکنش چندان مثبتی به فیلم نشان ندادند اما نمایش افتتاحیه فیلم در جشنواره جهانی فیلم کن به دلیل حضور بازیگران فیلم از جمله سلنا گومز پرشور و هیجان بود. جیم جارموش سلنا گومز را در Spring Breakers. دیده و نقش آفرینی او را پسندیده بود. جارموش در کنفرانس مطبوعاتی فیلم از سلنا گومز بشدت تجلیل کرد و او را به دلیل آنکه جوانان را تشویق می کند تا سرنوشت خودشان را در دست بگیرند، قابل ستایش دانست.

با وجودی که نقش منفی شبکه‌های اجتماعی در «مردگان نمی‌میرند» زیاد نیست اما سلنا گومز بازیگر «مردگان نمی‌میرند» ساخته جیم جارموش در کنفرانس مطبوعاتی فیلم ‘گفت که  احساس می‌کند که شبکه‌های اجتماعی تاثیر بی‌نهایت مخربی بر نوجوانان و جوانان می‌گذارد. و نه تنها خودباوری آنها بلکه آگاهی آنها از دنیای واقعی آسیب می زند. او افزود:”شبکه های اجتماعی برای نسل من بسیار خطرناک است.»