بایگانی‌ها

جدول منتقدان ونیز منتشر شد

جدول منتقدان ونیز منتشر شد
جدول منتقدان ونیز منتشر شد

براساس جدول منتقدان که از جشنواره ونیز منتشر شده است ،مستند لورا پویتراس«همه زیبایی و خونریزی» با امتیاز 3.65 از 5 پیشتاز فیلم‌های بخش مسابقه امسال است. در رده بعدی فیلم «تار» ساخته تاد فیلد با امتیاز 3.60 و «فرزندان دیگران» ساخته ربکا زلوتوفسکی با امتیاز 3.29 قرار دارد. فیلم تازه لوکا گوادانینو، «استخوان‌ها و همه» با بازی تیموتی شالامی 3.29 امتیاز گرفته است. این در حالی است که فیلم «نهنگ» ساخته دارن آرونوفسکی با امتیاز  2.35 روبرو شده است.   پایین‌ترین امتیاز در این جدول به فیلم «آتن» ساخته  رومن گاوراس، پسر کاستا گاوراس تعلق دارد. فیلم «بی‌کرانگی» ساخته امانوئل کریالزه با وجودی که با تحسین منتقدان برای بازی پنه‌لوپه کروز روبرو شد اما امتیاز  2.14 را گرفته است.البته هنوز تعدادی از منتقدان این فیلم را ندیدند.

چند سال پیش لورا پویتراس جسورانه زندگی ادوارد اسنودن را دستمایه مستندی قرار داد که بخاطرش برنده اسکار بهترین مستند بلند شد.
مستند جدید او «همه زیبایی و خونریزی« در چهار جشنواره مهم پاییزی امسال به نمایش درمی‌آید.
.
نقدهای اسکرین دیلی، هالیوود ریپورتر، ددلاین، ورایتی، ایندی‌وایر بر مستند جدید پویتراس که در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز رقابت می‌کند، مثبت است. با وجودی که فیلم دیروز برای تماشاگران در ونیز نمایش داده شده، در سایت متاکریتیک 90 درصد امتیاز مثبت به فیلم داده اند.
.
چند هفته پیش جشنواره فیلم نیویورک نیز این فیلم را برای نمایش برگزید. نقدهای فیلم فردریک وایزمن،برای «یک زوج» متناقض است. برآورد نظر منتقدان دو دستگی نشان می‌دهد.

اوون گلایبرمن(ورایتی): «همه زیبایی و خونریزی»، پنجمین مستند بلند ساخته لورا پویتراس، پرتره ای از نان گلدین و تصویری ماهرانه و راضی کننده است، اگرچه یک مستند زندگی نامه متداول نیست. نیمی از آن مربوط به زندگی و کار گلدین است و نیمی دیگر مربوط به کمپینی که او در سال 2018 علیه خانواده ساکلر، صاحبان پوردو فارما، شرکت دارویی راه اندازی کرد ، شرکتی که بحران مواد افیونی در آمریکا را به وجود آورد.

“پدیدآورنده” کلمه کلیدی است. اگر مستند چهار ساعته الکس گیبنی «جنایت قرن» را تماشا کنید، یا کتاب«امپراتوری درد: تاریخ مخفی سلسله ساکلر» اثر پاتریک رادن کیف (که پویتراس با کیف در فیلم مصاحبه انجام داده) را بخوانید، همه چیز را متوجه خواهید شد. روش هایی که تجویز بیش از حد مواد افیونی، افراد را عامدانه به این مواد معتاد می کرد، سنگ بنای طرح تجاری خانواده ساکلر بود. ساکلرها در واقع با پوشش قانونی پزشکی به ارباب مواد مخدر تبدیل شدند. نیم میلیون نفر در ایالات متحده بر اثر اعتیاد به مواد افیونی جان خود را از دست داده اند، اما زمانی که گلدین خود در سال 2017 به OxyContin معتاد شد، خطر را درک کرد و در مورد روش های چندلایه و سنجیده آنها آگاهی یافت.
.
چیزی که در مورد «همه زیبایی و خونریزی» عمیق و مهیج است، روشی است که لورا پویتراس داستان عکس‌های نان گلدین را می کاود که تا چه حد عمیقاً در تروما ریشه دارند.