بایگانی‌ها

جزئیات تازه درباره فیلم جدید پل توماس اندرسون/ اقتباس است یا نیست؟!

▪️خبرنگار ای‌بی‌سی جورنال ، مارک اس ، آلن، جزئیات تازه‌ی از فیلم جدید پل توماس اندرسون با بازی لئوناردو دی‎کاپریو می‌داند، اما همه اطلاعات درباره بازیگران را برملا نکرد. او در ویدیویی توضیح دادکه داستان در دوران ریگان و سال 1984 اتفاق می‌افتد و در لوکیشن‌های فیلمبرداری شده که رئیس جمهور سابق می‌زیسته در دورانی که در ساکرامنتو بوده. بنابراین فیلمبرداری در ساکرامنتو تصادفی نیست. مارک همچنین باور دارد که تاریخ اکران فیلم سه ماهه نخست سال 2025 است.

🔹از ماه مارس 2023 فرضیه مطرح شد که پل توماس اندرسون فیلم جدیدش را برمبنای اقتباس از کتاب “ تاکستان/Vineland” اثر پینچن می‌سازد. اندرسون سال 2014 «خباثت ذاتی» را مبنای رمان دیگری از پینچن ساخت. داستان کتاب «تاکستان» درباره گروه آمریکایی در شمال کالیفرنیا در سال 1984 است که با تبعات شیوه زندگی خود در دهه شصت میلادی درگیر هستند. در میان این افراد شخصیتی به نام زوید ویلر هست که خودش را برای اقدام سالانه تلویزیونی خود آماده می‌کند تا این‌که سروکله شخصیتی از گذشته او پیدا می‌شود.

🔹 ظاهر دی کاپریو شبیه هیپی‌ها است. و به کاراکترهای پینچن شباهت دارد. مخصوصا شخصیت زوید ویلر در رمان . توماس پینچن کاراکتر زوید را با سبیلی فرانک زاپایی تشبیه می‌کند. گریمی که در عکس‌ها برای دی کاپریو انجام داده اند. اما هنوز هیچ فردی از گروه تولید این اقتباس را تایید نکرده است.

🔹تولید فیلم جدید پل توماس اندرسون فعلا با نام «پروژه بی‌سی/BC Project» ادامه دارد. پل توماس اندرسون فیلم «خون به پا خواهد شد» را هم با برداشت آزادی از «نفت» نوشته اپتن سینکلر ساخت. «مرشد» هم برگرفته از کتاب دیگری از پینچن با نام V بود. تولید فیلم جدید اندرسون چند ماهی طول خواهد کشید. و در تگزاس و مکزیکو ادامه خواهدیافت.
🔹 لئوناردو دی کاپریو، شان پن و رجینا هال در این فیلم ایفای نقش می کنند. اندرسون فیلمنامه را نوشته است. اندرسون همراه با سارا مورفی و آدام سامنر تهیه فیلم را برعهده دارد.