بایگانی‌ها

کارم با بازیگری تمام شده/ نظر دنیل دی لوئیس درباره بازگشت به سینما

در چند هفته گذشته، شایعه‌ی درباره دنیل دی-لوئیس شنیده شده که قرار است بازنشستگی را کنار بگذارد و با مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ و چند فیلمساز دیگر همکاری کند. اما تمام این حرف‌ها شایعه است و واقعیت ندارد.

🔹جیم شریدان، فیلمساز و دوست نزدیک دنیل، به اسکرین گفت که او معمولا با دنیل صحبت می‌کند و کاملا اطمینان دارد که هر چه ما امیدوار باشیم او به بازیگری برگردد به این زودی‌ها چنین اتفاقی نمی‌افتد.

🔹شریدان گفت:« دنیل می‌گوید کارم با بازیگری تمام شده. در گوش دنیل مدام می‌خوانم که دوست دارم دوباره با تو فیلمی بسازم. او مانند دیگران است. سامانه‌های آنلاین را باز می‌کند و با هزاران گزینه انتخابی روبرو می‌شود که هیچ‌کدام‌شان خوب نیست.»

🔹ماه ژانویه زمانی که دنیل دی-لوئیس برای اهدای جایزه بهترین کارگردان به مارتین اسکورسیزی آفتابی شد، این شایعه قوت گرفت و وقتی اسکورسیزی در سخنرانی خود اشاره به همکاری با این بازیگر افسانه‌ی داشت، بیش از پیش به چنین ذهنیتی دامن زد. اسکورسیزی گفت:« ما دو فیلم با هم کار کردیم. یکی از بهترین تجربیات زندگی من است…شاید وقتش برای یک همکاری دیگر رسیده ….»

🔹چند هفته بعد دنیل دی-لوئیس در ملاقاتی با استیون اسپیلبرگ، کارگردان «لینکلن» در شهر نیویورک دیده شد. شش سال می‌شود که دی-لوئیس برای دومین بار اعلام کرد که از بازیگری خودش را بازنشسته می‌کند. و او روی حرفش ایستاده. درست پس از اکران «رشته خیال»(پل توماس اندرسون) دنیل این خبر را اعلام کرد و به مجله «وی» گفت:«همه زندگی،با خودم فکر کردم چطور با صدای رسا اعلام کنم که از بازیگری باید کنار بروم….کاری است که باید انجام بدهم.»
🔹این نخستین باری نیست که دنیل با بازیگری خداحافظی می‌کند. او پس از بازی در فیلم «بوکسور»(1996) بازیگری را رها کرد و نجار شد، سپس به پینه‌دوزی رو آورد. شاید داستان عجیبی باشد. علاقه جدید او باعث شد تا به ایتالیا برود و آنجا وردست یک کفش‌ساز مشهور به نام استفانو بمر شود. دنیل دی-لوئیس در بازیگری کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است.