بایگانی‌ها

جستجوی سورئال دختر همسایه

جستجوی سورئال دختر همسایه
جستجوی سورئال دختر همسایه

کن امسال فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز زیاد دارد. یکی دیگر از آنها «زیرِ سیلور لیک» ساخته دیوید رابرت میچل است که با ساخته قبلی خود It Follows نام خود را به‌عنوان یک استعداد تازه در سینمای مستقل آمریکا جا انداخته بود. فیلم جدیدش هم دیروز در کن با استقبال مواجه شد.

 داستان درباره پسر جوانی است که با برای پیدا کردن دختر همسایه‌اش، که به طرز ناگهانی غیب شده، مانند کارآگاه‌ها دست به تحقیق می‌زند و سرنخ‌های عجیب و غریبی را به دست می‌آورد که بیانگر رازهای مگو و ناباورانه درباره لس‌آنجلس است.

 نقش اصلی فیلم را اندرو گارفیلد ایفا کرد و فضای آن با آثار سینماگرانی همچون دیوید لینچ، برادران کوئن و چارلی کافمن مقایسه شده. در نگاه اول اثر رابرت دیوید میچل یادآور فیلم‌هایی همچون «بارتون فینک»، «بزرگراه گمشده» و «جان مالکوویچ بودن» است. یک ماجرای عجیب که به سنت خیلی از نئونوآرها در لس‌آنجلس می‌گذرد ولی قرار نیست که راز و جنایت نهفته در پس خطر روایی آن همان‌‌طوری باشد که انتظارش می‌رود.

نئونوآر کمدی و سورئال «زیر سیلور لیک» یکی از کشف‌های کن امسال است و باید دید که شانسی برای جایزه دارد یا نه. اثر قبلی این فیلمساز هم جز برندگان نهایی کن 2014 نبود ولی سکوی پرتابی شد برای میچل و به نظر می‌رسد که این فیلم هم می‌تواند در میان آثار مستقل امسال حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.